Avatar billede ollebolle3 Praktikant
27. december 2013 - 15:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MKV filer hakker

Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig her.
Alle mine mkv-filer giver et hak. ca hver 3-4 sek.
Gælder både 720p og  1080p
Jeg har
Intel i7 3,4Ghz prosessor
16 GB Ram
180 GB SSD Harddisk
ATI Radeon HD 5670 grafikkort (bruger HDMI udgangen) til mit smasung 55" LED

Jeg bruger cccp codec og Classic Media Player.
Jeg har prøvet med alle andre codec og afspillere bl.a. WMP og VLC. Samme resultat.

Jeg har formateret Hardisk og installeret styrestystem (Win 7, 64 bit) igen.
opdateret alle drivere.

Intet hjælper.

Kører jeg samme film på min gamle bærbar med dual core 2,2 GHz og skod grafikkort via HDMI på samme TV, kører som som smurt.

Kan det evt. være en fejl i grafikkortet, eller nogen som har andre idéer.

Jeg er ved at blive sindsyg.
Avatar billede sve80 Nybegynder
27. december 2013 - 16:48 #1
I Media Player Classic er der en "Enable frame time correction"-feature et eller andet sted i menuen. Hvad enten den for nuværende er til eller fra, så prøv det modsatte og meld lige tilbage om det på nogen måde ændrede afspilningen...
/Søren
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2013 - 16:50 #2
Prøv med VLC-player og se, om det hjælper.

http://www.videolan.org/
Avatar billede ollebolle3 Praktikant
27. december 2013 - 19:19 #3
Jeg kan ikke finde den feature nogen steder.Jeg synes, at jeg har ledt alt igennem.
Avatar billede ollebolle3 Praktikant
31. december 2013 - 13:40 #4
Så fandt jeg endelig løsningen. Det var mit samsung UE-55F8005 som gjorde det. Hvis "motion plus" er sat til så hakker billedet. Slår man det fra, så gør det ikke.