Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
29. december 2013 - 00:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NFC- tag

Hej ekspert!

Jeg roder lidt med noget, hvor NFC tag ville indgå. Men kan man forudprogrammerer dem så man fra en hvilken som helst enhed (der må godt være skæld fra IOS til android) kan "scanne" den og så gør mobilen som taget beder mobilen om. Taget har jeg så programmet forud via pc eller anden mobil enhed.

Kan dette lade sig gøre?
mvh. Jacob

godt nytår! :-)
Avatar billede swiatecki Novice
29. december 2013 - 00:42 #1
Hvis jeg forstår dit sprøgsmål korrekt, så ja - det kan fint lade sige gøre. Lidt afhængigt af hvad du vil have den mobile enhed til at gøre
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
29. december 2013 - 00:58 #2
Den skal fx logge et tidspunkt i en bestemt app. Tænde bluetooth og tilslutte sig noget bestemt. når man skanner et tag skal den kunne opfange et netværk og logge på det via tagget.
kan det lade sig gøre?
kan jeg evt. få dig til at smide et link el. lign.?
mvh. Jacob
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
29. december 2013 - 01:00 #3
en tilføjelse...= er det er bestemt programmeringssprog?
mvh.
Avatar billede swiatecki Novice
29. december 2013 - 01:39 #4
Blot for at uddybe, iOS / Apple enheder understøtter ikke NFC. Der skal du benytte Beacons.

Til android enheder, har du prøvet at google på "NFC WIFI" der er en del inspiration. Til nogle af tingene kan du nok finde nogle standard URI'er som du kan kode tagget med. Ellers kan du skrive en app (i Java til android), som kan håndtere en custom URI
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
29. december 2013 - 02:05 #5
Okay så er det i den retning jeg først og fremmest ville bevæge mig, da de er det jeg selv bruger. Jeg har søgt på de beacons, men kan man få dem til at gøre det samme som NFC, altså tænde en alarm, styre Bluetooth osv.?
Mvh.