Avatar billede sune8500 Nybegynder
29. december 2013 - 22:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gamer bærbar til ca. 5500 - kan det lade sig gøre?

Hej med jer hajer.
Jeg er lidt på den mht. gaming og hvad hardware der kræves, derfor søger jeg lidt hjælp..
Min søn søger en bærbar til gaming og har fået kontanter i julegave. Nu er spørgsmålet så kan det lade sig gøre at finde en til 5-6000kr?
Grunden til det skal være en bærbar er at han skal kunne tage den med sig (yeps - delebarn :))

På forhånd mange tak for hjælpen..

Mvh
Sune
Avatar billede Faromme Praktikant
29. december 2013 - 23:34 #1
Em vigtig forudsætning for ethvert køb af nyt hardware/laptop er hvad man har af behov.

Er man ligeglad med om tingene ser godt ud, bare der man er oppe på en framerate der er acceptabel til at spille, eller den modsatte der skal have alt i Ultra settings, max opløsning og stadig kræve at man har en acceptabel framerate.

Det er to meget forskellige bærbar computere der er tale om, plus en meget stor prisforskel.

Hvilke spil spiller han?
Avatar billede sune8500 Nybegynder
29. december 2013 - 23:49 #2
Tak for god respons!

Han er 10 - spiller kun "minecraft-genren" lige pt.
Men da jeg er overbevist om det kun er et spørgsmål om tid før han kræver noget mere, så har jeg spurgt som jeg har.. Men kan godt se du har fat i den helt rigtige ende. Jeg prøver lige at huske ønskesedlen.. Der stod Skyrim, GTA V, og så vil han gerne bruge BandiCam eller lignende..
Så det er for at være lidt på forkant du ved..
Avatar billede Wutuff Nybegynder
30. december 2013 - 01:25 #3
For at sige det ligeud, gamer BÆRBAR, der skal du noget højere op dog, men minecraft genren kan godt spilles på en HP bærbar.

GTA V er lige PT kun på Xbox og playstation og udkommer først i 2014 på PC - Dog er det ikke så heavy, kun måske multiplayer delen? Der er ingen min. requirements på spillet endnu dog.

Skyrim, der skal du lidt op over en HP bærbar dog. Men hvorfor en bærbar? For de penge som du skal bonge ud til en bærbar som kan kører de spil på acceptable hvis kan du få en MEGET bedre stationær. Hvis det er til skolebrug, så køb en brugt bærbar af en eller anden og køb en stationær som kan klare det :P Og lad knægten få et avisjob så han kan købe dele til hans PC og opgradere den hvis det nu skulle være :P Det er mit råd dog.
Avatar billede Wutuff Nybegynder
30. december 2013 - 01:26 #4
Nu så jeg ikke lige at den skulle kunne tages med, men hvis det en stationær så er det jo bedst at komme hjem hos farmand :D Ikke sandt? XD
Avatar billede sune8500 Nybegynder
30. december 2013 - 10:48 #5
Hej Wutuff,
Tak for svaret - jeg er blevet lidt klogere.. Og du har helt ret i din sidste bemærkning, dog er det hans egne penge, så jeg kan ikke rigtig bestemme :-) Men godt observeret :D