Avatar billede hclarsen Nybegynder
31. december 2013 - 12:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne lim fra trægulv

Hej

Jeg har fjernet en ledningsskjuler fra mit gulv, men limen er der stadig. Jeg har prøvet at nulre det af med både en finger og en varm opvaskesvamp, men det fjerner det ikke. Jeg har også prøvet af "spartle" det meget forsigtig af med en bred skruetrækker (uden af lave mærker!), men det hjælper heller ikke.

Har I noget forslag til, hvad jeg kan gøre?

Der er et billede af det her: http://oi43.tinypic.com/2rgho2e.jpg

Det røde angiver, hvor limen er. Læg iøvrigt mærke til de mørke pletter under de røde streger, de kom efter vandet ramte gulvet. Jeg sørgede selvfølgelig for at tørre vandet af.
Avatar billede Minikai Nybegynder
31. december 2013 - 12:57 #1
Prøv med Rensebensin
Avatar billede hclarsen Nybegynder
31. december 2013 - 13:08 #2
Er ikke sikker på, at træet kan tåle det
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 13:37 #3
en siklinge havde jeg brugt:
http://goerdetselv.dk/files/bonnier-gds/pdfthumb_nid8792_gds_dk_18_130471-ziehklinge_pdf_page01.png

den skraber forsigtigt det overskydende lim af.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 15:03 #4
Vil du bruge et opløsningsmiddel til snedkerlim er sprit det man normalt bruger har jeg læst flere steder.
Her er en fra Nordisk Våbenforum:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&p=350835
Se lemmermann's indlæg
Avatar billede hclarsen Nybegynder
03. februar 2014 - 19:16 #5
Læg bare svar, 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2014 - 22:18 #6
svar.
Avatar billede Danda Novice
17. oktober 2016 - 22:42 #7
Hej. Selvom om det er længe siden at I har afsluttet denne. Jeg står med et lignende problem. Jeg har fjernet nogle gamle ledningsskjulere fra fodlisterne. Der sidder desværre gammel tørret lim tilbage og det er ikke pænt. Jeg har prøvet med sprit og madolie, men det hjælper ikke. Overvejer at prøve siklingen, men er lidt bange for at jeg skal male listerne bagefter, og det ville jeg egentlig gerne undgå. Har I nogle råd?
Det skal lige siges at listerne er af træ og er i lys træfarve