Avatar billede Baltzerh Praktikant
31. december 2013 - 13:01 Der er 6 kommentarer

Køb af nyt grafik kort og motherboard

Goddag alle sammen og godt nytår!

Jeg har kigget lidt på et motherboard og grafik kort og ville lige hører om i har nogle indvendinger inde jeg bestiller.
Grafik kortet
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/evga-geforce-gtx-670-2-gb-id-6797367.aspx
Det er lige faldet i pris så det virker til man får rigtig meget for pengene.

Motherboardet har jeg fundet på et forum hvor de diskutere hvilket board der spillede bedst sammen med grafikkortet, jeg aner intet om dem så det nok her jeg har brug for mest råd.
http://www.amazon.com/ASUS-P8Z77-V-LX-Intel-Motherboard/dp/B007MKGF82/ref=sr_1_2?s=electronics&ie=UTF8&qid=1359059606&sr=1-2&keywords=asus+p8z77-v+lk

Jeg er åben for både andre grafik kort og motherboards men har budget på 3000 kr.
resten af computer jeg upgradere på er

TX750 corsair strømforsyning
10 GB DDR3 1333 mhz ram
Intel I7 920

På forhånd tak
Avatar billede Baltzerh Praktikant
01. januar 2014 - 15:04 #1
Hjælp!
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. januar 2014 - 00:23 #2
Jeg ved ikke hvorfor du vil have et nyt bundkort, men det du har valgt passer ikke til din CPU.

Jeg går ud fra at det er en gamer?
Hvis dit nuværende bundkort har en sokkel til grafikkortet, ville jeg snuppe et GTX770 i stedet for 670, stoppe det i pc'en og glemme alt om et nyt bundkort.
Så kan du spare op til nyt bundkort og CPU bagefter.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. januar 2014 - 00:26 #3
Tillæg til ovenstående:
En i7 920 sidder i en sokkel LGA 1366 og det bundkort du har valgt har en LGA 1155.
Avatar billede Baltzerh Praktikant
03. januar 2014 - 20:42 #4
Se det var en rigtig god start, tak!

Men min computer køre virkelig dårligt, både bundkortet og grafik kort er godt slidt.

Mit nuværende bundkort understøtter ikke de nye grafikkort ordenligt, den har pci express 1.0 har jeg vist læst mig frem til, så ville starte med bundkort plus grafikkort for så at tage cpu når nødvendigt, den har der aldrig været problemer med og den bliver ikke presset af selv de store spil så ser ikke grundt til at udskifte den jo mindre det kræves af et nyt bundkort :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. januar 2014 - 23:19 #5
Måske du kunne finde ud af hvilket bundkort du har nu.
Det står formentligt på det, men der findes også programmer der kan fortælle dig hvilket et det drejer sig om.
Jeg bruger ikke selv Windows, men det her kan formentlig gøre det:
http://www.piriform.com/speccy

Et bundkort bliver ikke slidt, så hvis din pc kører dårligt kan det skyldes at Windows kører dårligt.
Prøv at formattere og installer det hele forfra. Husk backup inden.
Avatar billede Baltzerh Praktikant
05. januar 2014 - 20:15 #6
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=X58%20Deluxe

Computeren kan slukke hvis man lige får skubbet til den og den giver ikke nok nok strøm til ubs stick så den kan foreksempel ikke køre en ekstern hardisk, den er nyligt formateret og der ligger ikke andet end et par spil på, den er ret godt slidt men også 6 år gammel og har været til mere end et lan ;)

Men nej ved ikke om det er bundkortet men kan jo lige så godt opgradere det hvis jeg vil have bedre grafikkort tænker jeg.