Avatar billede ZeBa Ekspert
31. december 2013 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiere et lag ud af billedet

Jeg har to næsten ens fotos, og der er et element i dem, som er fuldstændig ens på de to. Nu vil jeg så gerne flytte rundt med de to, så dette element ligger præcis samme sted på de to fotos.
Derfor har jeg lagt dem ind i to lag og har flyttet rundt med dem, så det passer.
MEN nu skal jeg så have lavet et billede ud af hvert lag - og hvordan gør jeg så det??
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2013 - 22:36 #1
Du kan kun kopiere et lag hvis du ikke har flettet marker laget vælg alle på knappen Vælg og du har en kopi af det valgte lag
http://gratisupload.dk/vis_billede/705807/
Avatar billede ZeBa Ekspert
31. december 2013 - 22:48 #2
Men hvordan får du den frem? Har været igennem alle menuer (tror jeg) uden at finde den
Avatar billede ZeBa Ekspert
31. december 2013 - 22:50 #3
Nå, nu fandt jeg den. Men den kopi, jeg får, er jo af det oprindelige lag, og ikke af det forskubbede det :(
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2013 - 23:21 #4
Ude til højre under lag er der på mit billede en baggrund og et lag et og et lag to "baggrunden er hoved billedet" jeg har lagt ind lag et er Af boot menuen lag to er her det lille Medion logo
Du skal higlighte det lag du vil lave kopi af og so vælg alle og under Rediger trykke på kopier nu kan du sætte det ind i et andet billede fra Rediger funktionen at vælge set ind
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2013 - 23:37 #5
Du skal jo markere det lag du vil have en kopi af
http://gratisupload.dk/vis_billede/705808/
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. januar 2014 - 21:45 #6
Det hjælper ikke....
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. januar 2014 - 21:56 #7
Undskyld, du havde ret, mente at jeg havde forsøgt det
Har du et svar til points
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. februar 2014 - 11:46 #8
#5: Får jeg et svar til points?
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. februar 2014 - 16:33 #9
a
Avatar billede Freebooter Nybegynder
22. marts 2014 - 11:28 #10
Hej ZeBa

<Citat>
...nu skal jeg så have lavet et billede ud af hvert lag - og hvordan gør jeg så det??
</Citat>

Jeg kan godt se at dit spørgsmål står som besvaret, men hvis andre står i en situation hvor flere lag skal ende op som seperate filer, er den enkleste metode at bruge denne funktion i Photoshop:
File > Scripts > Export Layers to Files...

Vh Brian