Avatar billede euronamez Nybegynder
01. januar 2014 - 15:52 Der er 4 kommentarer

varm bærbar, over 100 gr. i spil

Hej

Jeg kan se der er en del sager i kategorien " varm bærbar ", og her kommer en mere ...

Vi var på besøg hos en glad ny-computer-ejer, men ejeren  klagede  over at den bliver meget varm.

Der er købt en bærbar ASUS N56DY-S4040H i Bilka her i efteråret

Vi installerede Speccy fra Piriform til maskintest, og iflg. Speccy er processoren 90 grader varm så snart den bliver tændt og op til 108 grader varm når der spilles tunge spil !

Det er som nævnt en helt ny maskine, så det burde ikke være støvproblemer m.m. der er årsagen, og vi vil ikke rode med at åbne maskinen af frygt for at ødelægge garantien.

Kan man ikke lige så godt at gå tilbage butikken og bede om " en ommer " med det samme inden maskinen brænder sammen, for de høje temperaturer holder den jo ikke til ret længe, eller skal man vente til der går noget galt ?

På forhånd tak.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
01. januar 2014 - 16:10 #1
Jo tag i og gå hen til bilka og sig at den bliver meget varm, men undlad at indlede samtalen med at det er en ommer.

Men først skulle i måske se på hvordan den bliver anvendt, bliver den nogle gange brugt til at se film i sengen?
Den kan jo godt have slugt vilde mængder støv hvis den ofte har været begravet i en dyne..
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2014 - 19:28 #2
Min bærbar med a10 4600m siger også over 100 grader med diverse programmer fordi de læser forkert. Ved 100 grader skulle bærbaren gerne gå ud. Prøv at bruge andre programmer og se hvad de siger. Aida64 extreme (koster) siger den rigtige temperatur ved min bærbar. Ellers prøv http://www.hwinfo.com/
Avatar billede Blitzher Nybegynder
07. januar 2014 - 20:30 #3
Prøv eventuelt at investere i noget komprimeret luft, og så blæse den igennem, det kan som sagt være, at den er fyldt med støv, hvis den bliver brugt til film i sengen eller ligger i en taske, så et sted hvor det støver rigtig meget.

Man kan desværre ikke gør noget ved det, hvis dette ikke hjælper, men problemer ligger jo lidt i, at de vil banke så meget i en bærbar så den kan trække det hele, men de bliver utrolig varme og deres større styrke kompenceres ikke med større blæser.

Evt, invester i et underlig med blæser, som giver en større cirkulation omkring dit spille miljø
Avatar billede euronamez Nybegynder
18. maj 2014 - 05:53 #4
Tak for gode konstruktive svar til jer alle 3.

Kan jeg bede #SkarpC og #hugojohan om at ændre kommentaren til et svar, så kan I alle 3 få hver 10 point, for I har alle bidraget med gode svar.