Avatar billede helle79 Nybegynder
04. januar 2014 - 19:09 Der er 8 kommentarer

Lægge dvd film over på tablet

Hej
Min søn har en Samsung Galaxy tab 2, og vi skal snart have en tab 3. Begge har vi påtænkt at bruge til film, når vi kører sydpå til sommer.
MEN....hvordan gør man lige det?
I må meget gerne skære "det helt ud i pap" laaaaangt ned i detaljerne, for jeg er ret ny udi det her med smartphones og tablets ;)

Tusind tak for hjælpen.

VH Helle
Avatar billede thov Forsker
05. januar 2014 - 02:15 #1
Hjemmevideoer i 1280x720 fra et lille HD videocamera viser min Galaxy tab2 med lethed. Dog konverterer jeg først .AVI formatet til MP4 med 'Pinnacle Studio'.

1280x720 svarer til højde/bredde forholdet 1,77, men selvom Tab'en har forholdet 1,66, giver det ikke problemer.

Spillefilm får også en tur gennem Pinnacle programmet, hvor man nemt holder filmene under 900 Mb, uden at de hakker eller flimrer under afspilning.

Et MicroSD kort på 32 Gb kan på den måde rumme mange timers film.
Avatar billede helle79 Nybegynder
05. januar 2014 - 18:34 #2
thov: Tak for dit svar, men jeg må ærligt erkende, at jeg ikke forstå meget af det.....puha jeg er nærmest analfabet i det her.
Det er DVD'er jeg gerne vil lægge på hans tablet.
Avatar billede thov Forsker
05. januar 2014 - 19:13 #3
Hvis du åbner en DVD på computeren, ser du så mapperne video_ts og audio_ts ?

VOB filerne i video_ts mappen kan konverteres af mange gratisprogrammer, men Pinnacles købeprogram er meget nemmere og mere flexibelt at bruge for os amatører.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. januar 2014 - 16:27 #4
Hej

Du skal bruge et DVD ripper program. Jeg kender ikke til Galaxy, men f.eks. Apple kræver du bruger nogle specifikke "codecs" til at afspille med.

Det er en ret krævende process, og du skal nok regne med at computeren kan stå og arbejde et godt stykke tid afhængigt af din processer.

http://handbrake.fr/
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_ripper
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. januar 2014 - 16:28 #5
Hvis du bruger Handbrake skal du i øvrigt vælge Android Tablet som "output" :)
Avatar billede Troelsekrogh Nybegynder
08. januar 2014 - 21:34 #6
som superduper siger skal du rippe dvden fra skiven til pcen men når det er android du skal overføre til skal du bare sætte den til din computer og bruge den som en usb nøgle den siger måske at fil formatet ikke kan vises men i 99% er der ingen problemer med formatet
Avatar billede eurositi Ekspert
16. januar 2014 - 22:12 #7
VidCoder er en forenklet udgave af Handbrake, som også kan anbefales. Bare klik "DVD/Blu-ray folder" som kilde. Klik Preset og vælg Android eller Android High. "High" fylder naturligvis mere.

https://vidcoder.codeplex.com/downloads/get/763231

Da enhver DVD eller Blu-ray indeholder andet materiale end selve filmen, er det nok en god idé lige at klikke på de øvrige faneblade for at sikre sig, at hovedfilmen, lydsporet og evt. danske undertekster kommer med. Alt andet kan normalt undværes.
Avatar billede helle79 Nybegynder
18. februar 2014 - 06:42 #8
Tak for alle jeres svar. Nu har jeg fået købt en tab 3, og skal snart til at forsøge mig med jeres gode råd. I hører fra mig senere.
vh hellel