Avatar billede tatahagge Praktikant
07. januar 2014 - 14:20 Der er 4 kommentarer

Excel kan ikke genkende tal

Hej alle,

Jeg skal kopiere en masse celler fra et program og sætte det ind i Excel. Men når jeg gør det så er det ligesom Excel ikke kan genkende tallene. Jeg har lagt filen op her :

http://www.madklubben.com/test.xlsx

Der vil i fremtiden komme en masse nye tal. Er der nogle der ved om man kan konvertere cellerne til tal som Excel kan genkende ?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. januar 2014 - 15:16 #1
Det ser ud som tallene er formateret som tekst.
Hvorfra og hvordan er de hentet?
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2014 - 16:20 #2
Søg efter  .  (punktum)
erstat med  ,  (komma)
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
07. januar 2014 - 19:19 #3
Skriv et 1 tal i H16, kopier H16, marker h3:h15, højreklik, vælg indsæt speciel, mulitiplicer, så er værdierne i kolonne H et tal.

Lav søg/erstat (Ctrl+H) søg punktum erstat med ,  - som Finb skrev.

God aften
Avatar billede tatahagge Praktikant
08. januar 2014 - 09:24 #4
Tusind tak for hjælpen. Nu virker det.
Sender du et svar så kan du få point p5.