Avatar billede Sutsko Juniormester
07. januar 2014 - 17:51 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

B&O - TV og Computer LYD? har virkelig brug for hjælp

hej, er ved at sætte op til min svigermor sådan at hun kan se netflix fra computeren direkte over på hendes fjernsyn som er et B&O 10

- Jeg har sat et DVI kabel og et jackstick kabel i båede fjernsyn og pc. men af en eller anden årsag kan jeg ikke få lyden fra computeren  over på tv.
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. januar 2014 - 10:22 #1
Og du er sikker på, at du har sat jackstikket i en INDgang på fjernsynet?
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. januar 2014 - 10:23 #2
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Sutskoo

Og trænger så i øvrigt lige til at få lukket nogle af dine spørgsmål...
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 10:34 #3
Jeg har sat jackstikket i headset ikonet på skærmen men kommer i tvivl nu om det er overhovedet en lydindgang
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 10:37 #4
Hvordan lukker man de spørgsmål ?
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. januar 2014 - 10:50 #5
Headset-stikket er jo beregnet til at "få lyden UD af fjernsynet", og kan derfor ikke bruges. Du skal have fundet en indgang i stedet.
Jeg kender ikke Beovision 10, og har ikke lige mulighed for at undersøge det nu, så ved desværre ikke, hvad der sidder af ind- og udgange på den.

Mht. at lukke spørgsmål:
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 12:18 #6
Jeg tror måske jeg skal købe sådan en fætter her?
http://www.skiftselv.dk/kabler-adapter/hama-adapter-2xrca-han-jack-35mm-hun/

da hun har en masse scart adgang på hendes B&O - er der nogen der har erfaringer med denne slags kabler?

For der er en masse forskellige farver osv. Om der rent faktisk kommer en lyd igennem.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 12:19 #7
Det her skulle vel være bagsiden af fjernsynet?
http://beophile.com/wp-content/produits/beovision10_40rear.jpg
Har du koblet ind i tv på hdmi stikket så?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 12:22 #8
Har pc mulighed for at bruge dvi porten til billedet skulle man vel kunne bruge vga til billedet på tv.
Der er jo her både AV3 og Camera port til rådighed.
Der er som jeg ser det ikke en audio in der er tilknyttet hdmi porten. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 12:26 #9
Jeg har gjort flg.
Købt et kabel der går fra dvi omformet til hdmi og sat det i fjernsynet. Og så har jeg købt et jackstik der går fra pc'en over i fjernsynet men lyden kommer ikke ud da jeg ikke vidste at headset ikonet på fjernsynet var en lydindgang ? Hvad gør jeg ?nu er jeg stuck med et jackstik jeg skal bruge på en eller anden måde
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 17:20 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 17:35 #11
#10 Er det ikke det samme som #7?

Jeg købte selv dette sæt til min nye Luxor tv.
http://www.av-cables.dk/images/95028.jpg
Det har ud over hdmi også audio in bagpå, og her kommer både lyd og billede fint gennem.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 17:36 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 17:39 #13
Ligner din ledning min, bare uden den ledning du selv linker til i #6 behøver du jo ikke at købe mere end den ekstra ledning.
Jeg kunne dog frygte at du alligevel ikke får lyden med, da lyd er tilknyttet de indgange der sidder bag på fjernsynet.
Jeg kan ikke se du har en audio in helt uden om av indgangene.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 17:42 #14
Det samme kabel kan også fås som 3 og 5 meter.
http://www.av-cables.dk/hdmi-til-dvi-kabel/
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 18:44 #15
http://www.av-cables.dk/hdmi-til-dvi-kabel/hometheater-dvi-hdmi-kabel-10-m.html

Det er kabelet og jeg får fint billede..
Men desværre da det er DVI er der ikke lyd oveni købet. så jeg blev tvunget til at købe

http://www.av-cables.dk/minijack-kabler/minijack-kabel-15-m.html

Men efterfølgende har jeg fundet ud af at fjernsynet ikke har en indgang til LYD nogen steder... :/
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 19:26 #16
Nej det frygtede jeg også (#8), og derfor er du nødt til at bruge AV indgangene for at få det til at virke.
Prøver at se om jeg kan finde en brugbar løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 19:57 #17
Hmm Jeg kan godt finde noget, men vil ikke linke til det, da vi ikke kan være sikker på at vga stikket på grafik kortet understøtter komposit signal. Det er nemlig de færreste kort der gør i følge det jeg læser.
Avatar billede Sutsko Juniormester
08. januar 2014 - 20:01 #18
okai ;/.. det kan bare ikke passe at et B&O fjernsyn ikke kan have en AUDIO out stik ...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 20:05 #19
Hvilket grafik kort sidder i computeren?
Der er ikke mini hdmi stik tilslutning bag på vel?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/de/Graphics_board_mini-HDMI_and_DVI-I_connectors_IMGP0972_wp.jpg
Har man de rette drivere på så burde man få lyden med her
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 20:06 #20
Du mener formodentligt et "audio in" stik :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 20:40 #21
Der står noget om at tilslutte en pc i denne vejledning side 11
http://www.iconic-av.co.uk/manuals/beovision10-32_userguide_english.pdf
Ved dog ikke om du kan bruge noget fra den.
Bladrer man lidt videre er der også noget med registrering af tilslutninger og hvordan de skal virke.
Kan du ikke få noget ud af dette så havde jeg nok hvis jeg var dig kontaktet B6O og fået hjælp derfra.
Avatar billede Sutsko Juniormester
09. januar 2014 - 16:28 #22
To hear sound from the computer in the
speakers connected to the television, use
the appropriate cable and connect the
sound output on the computer to the R-L
or SPDIF sockets on the television when
appropriate

Hvad er SPDIF?
Avatar billede Sutsko Juniormester
09. januar 2014 - 16:30 #23
ved ikke lige hvad der skete der, koperede det bare
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2014 - 18:55 #24
Avatar billede Sutsko Juniormester
09. januar 2014 - 20:26 #25
tror sku jeg gir op.. fatter simpelthen ikke det b&o lort...