Avatar billede flindt10 Nybegynder
09. januar 2014 - 20:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

delete, numeriske taster mfl virker ikke på macbook pro

Hej eksperter
Har en godt tre år gammel Macbook pro hvor tastaturet er begyndt at opføre sig mærkeligt. Lige pludselig kan jeg ikke bruge de numeriske taster, delete-tasten, a, genvejstaster mfl. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg skal til eksamen i morgen og gerne skulle bruge computeren d´r.

På forhånd tak

Lars
Avatar billede thill Nybegynder
09. januar 2014 - 21:33 #1
Det kunne godt lyde som om der på et tidspunkt er røget en dråbe vand eller to i dit tastatur...
Ikke at det nødvendigvis er dig der har haft uheldet eller at du overhovedet kender til uheldet, men langt største delen af de MBP jeg har set med den fejl har altid haft spor efter væske i tastaturet...
Og i mange af tilfældene er der tale om en gammel skade hvor man har haft et uheld, troet at man fik tørret den og alt var i den skønneste orden og så sker der så sådanne noget uger, måneder år efter...

Men uanset om det er en væskeskade eller ej så skal du have skiftet Top Casen på den for, at få det til, at spille igen.

Jeg vil tro det koster omkring en 2300 - 2500 inkl moms på et godkendt Apple værksted.
Avatar billede flindt10 Nybegynder
09. januar 2014 - 21:49 #2
Nå det var ikke så godt. Kan det godt få hele det numeriske tastatur til ikke at virke. topcasener det hele tastaturet+
Avatar billede thill Nybegynder
09. januar 2014 - 22:16 #3
Yep og Ja, Top Casen er den Alu del hvor i tastaturet og power knappen er integreret.
Avatar billede flindt10 Nybegynder
24. januar 2014 - 09:51 #4
Du havde desværre ret i din antagelser.