Avatar billede Anden12321 Nybegynder
10. januar 2014 - 19:13 Der er 4 kommentarer

Begrænset adgang

Hej, har fået dette problem at jeg ikke kan komme på nettet, da den siger begrænset adgang. Nettet er kørt uden problemer og tror det har noget med min pc af gøre, da jeg er på efterskole og der er andre der bruger det samme net uden problemer. Har en bærbar Hp - windows 7.
Håber der er nogle kloge folk derude! :D
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2014 - 19:29 #1
Er der en speciel netværksgruppe man skal logge på for at bruge netværket?
Standard netværksnavn i Windows 7 er så vidt jeg husker "workgroup", men den kan jo hedde noget andet på skolen.
Avatar billede Anden12321 Nybegynder
10. januar 2014 - 19:35 #2
Så vidt jeg kan se er det ikke en speciel netværksgruppe.
Avatar billede Anden12321 Nybegynder
10. januar 2014 - 20:09 #3
Har lige fundet ud af min firewall har nogle problemer, der står at det ikke er de anbefalede indstillinger, men når jeg trykker på ikonet "brug anbefalede indstillinger" dukker dette op " nogle af instillingerne kan ikke ændres: fejlkode0x8007042c
Kan dette have noget med det at gøre?
Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 22:26 #4
Hvis dit netværk kører fint, og det kun er ikonet der er problemet -  så er det jo ikke så slemt.

1. Start -> Skriv 'Firewall' og vælg 'Windows Firewall'.

2. Vælg 'Tillad et program gennem Windows Firewall', og vælg, hvad du gerne vil have, at firewallen tillader.

Alternativt kan skolen på deres firewall, have blokeret for Windows' funktion, der tester om der er internetadgang. I så fald kan du ikke selv gøre noget, for at løse problemet.