Avatar billede hearnz Nybegynder
12. januar 2014 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Malware i form af popups.

Hej Exp.

Jeg har en HTC one S som kører android 4.1.1.

Den er begyndt at smide irriterende popups som "Top Apps of the day", "fingerprint scanner" og andre tydelige scam popups ca hver 2. 3. time. Det er især irriterende fordi der ikke er nogen måde at bypasse dem andet end at trykke på "home" knappen. Det er især irriterende hvis man er i gang med at skrive en sms eller email da det man har skrevet ikke bliver gemt når man trykker "home"

Jeg har naturligvis googlet problemet og kan se folk har haft problemer med disse popups siden starten af 2012.. Det undrer mig derfor at jeg pludseligt bliver ramt af den her i 2014.

Jeg har forsøgt mig med alle de programmer som folk foreslår:

Ad network detector
Anti spy mobile
Malwarebytes
Airpush detector
Lookout

Når jeg scanner er der ingen af dem der fanger noget. Det undrer mig meget når jeg kan læse om at disse problemer er opstået for andre brugere for snart 2 år siden.

Jeg har ikke installeret nogle apps for nyligt som kan være årsagen til problemet og alle de apps jeg allerede har er hentet fra google play og dermed ikke fra tredje part sider.

Det eneste jeg kan forestille mig at der kan være grunden er at min søn på 6 år ind imellem får lov at spille på min telefon og derfor sikkert har trykket på et eller andet dumt i en af de spil jeg har installeret. Men det er jo umuligt at vide hvad han har trykket på.

Som sagt har jeg googlet problemet men ikke fundet nogle løsninger ud over at hente 47 anti-malware programmer som i mit tilfælde ikke har virket.

Er der nogen der har en idé?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 22:11 #1
Prøv AdwCleaner, den er god til toolbars og andet ragelse.
Du scanner og trykker på clean. Når prog. er færdig trykker du ok til at genstarte. http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Removal-Tools/AdwCleaner.shtml
Avatar billede hearnz Nybegynder
12. januar 2014 - 22:26 #2
Tak for det.

Må konkludere at du ikke har læst eller lagt mærke til første linje i min post:

"Jeg har en HTC one S som kører android 4.1.1."

Men stadig, tak. Kan være jeg er dag får brug for det program til min PC. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2014 - 22:57 #3
Nå for søren, ja den havde jeg ikke fattet. Aner faktisk ikke, hvad en HTC one S er for noget. Ja den er udmærket at have på en PC.
Der er meget dødt på eksperten i de her dage, så det kræver tålmodighed at vente på en, som ved hvad det drejer sig om. Men det lykkes forhåbentlig:-)
Avatar billede hearnz Nybegynder
12. januar 2014 - 23:47 #4
Det er en android mobil af ældre dato..ca 1½ år gammel :)

Jeg takker alligevel for opmærksomheden. Det er længe siden jeg har brugt eksperten og tænker faktisk også at mit problem er lidt for specifikt til at nogen umiddelbart kan komme med en løsning. Håbede bare på der var nogen andre der havde været ude for det samme.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 11:32 #5
Ja jeg så bagefter, at du har sat spørgsmålet under android. Det burde jeg selvfølgelig have set, men det sker jo af og til, at man kvajer sig.
Det kniber desværre med "eksperter" på Eksperten for tiden. Anførselstegnet fordi, at eksperter er der ikke mange af, og flere af dem som har været aktive er forsvundet. Jeg tror desværre, at det også kan have noget at gøre med, at den forrige co-admin  var meget passiv, for at sige det pænt. Nu er der kommet en ny og mere aktiv. Og ja dit spørgs er specifikt, men det er da værd at førsøge, måske er du heldig:)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 13:02 #6
#5 Og nogle af dem der er tilbage har måske ikke lige sådan en telefon.
Jeg har kun en telefon der kan ringe og sms, og til nød tage et billede af dårlig kvalitet.
Men det kommer måske nok engang at man køber sig sådan en.

Problemet med alle de apps der bliver lavet, er jo sikkert at der tilføjes andre ting, man bare ikke lige kan se når disse hentes :-(
Men en gendannelse af telefonen vil jo nok løse problemet for dig, men det er jo ikke det der lægges op til her.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 15:19 #7
#6 Det er jo netop problemet, jo færre eksperter der er, jo mindre chance er der for at nogen kender spørgers problem.
Og som du jo ved, er listen lang over de før aktive brugere man sjældent eller aldrig hører fra mere. Og du ved også at flere af dem har givet udtryk for stor utilfredshed med Eksperten. Det virker som en døende landsby, hvor fraflytningen er selvforstærkende.
Men jeg håber da, at det bliver bedre, for der er brug for (en bedre) Eksperten. Og der er jo stadig stadig nogle, som får hjælp.
Avatar billede hearnz Nybegynder
13. januar 2014 - 20:42 #8
Nå, jeg lukker her og ser om jeg kan finde et android specifikt forum at spørge på. Tak
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2014 - 20:49 #9
Held og lykke:-)