Avatar billede stevenjensen Praktikant
14. januar 2014 - 00:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Analyse af fremtidens arbejdsmarked

Hej Eksperten.dk,
Står i en situation hvor jeg ikke aner hvad jeg skal i gang med. Det hele virker en smule uoverskueligt, da jeg ikke nogle stor/passionerede interesse for et fag/område. Og ærligt har krisen også forværet mit syn på tingene, da jeg er af den overbevisning, at man ikke længere kan vælge frit mht. at lande et job når man er færdig. Jeg tror jeg leder efter en uddannelse, som kan give mig et job der er stor efterspørgsel efter. Jeg er bestemt ingen Einstein, så drop foreslag som ingeniør mm. Jeg har naturligvis googlet en hel del om emnet, men uden at få svar på det jeg søgte.

Har I nogle foreslag? Det bør bestemt ikke være noget traditionelt og tager i mod alle foreslag/analyser m. kyshånd. Alt lige fra håndværk til kontor og alt derimellem. Det må også meget gerne være noget som er eftertragtet i udlandet, da jeg går med små planer og store drømme om at flytte en dag :-)

200 point til den der giver det bedste svar.
Avatar billede stevenjensen Praktikant
14. januar 2014 - 00:14 #1
Kan se jeg formulerede mig en smule forkert. Omformulerer lige: Det BEHØVES ikke at være noget traditionelt, men lytter til alt.

Tilføjelse. Har kigget på UG.dk's jobkompas så meget at mine øjne er ved at falde ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 01:36 #2
Hvad er du dygtig til?
Avatar billede Minikai Nybegynder
14. januar 2014 - 08:36 #3
For mig ser det ud som om, at der er flertal i befolkningen for, at man må behandle dem, der ingen uddannelse har som man vil. Så mit råd er: Kom i gang med det første, det bedste. Langt de fleste skifter jobområde op til flere gange i livet, så det behøver ikke være videnskabeligt bevist, at det, du vælger, skal være det rigtige for dig hele livet.
  Men se at komme i gang. Ellers skal "det offentlige" nok tage sig af dig.
Avatar billede finb Ekspert
14. januar 2014 - 15:16 #4
Tænk over, hvad er altid vil være behov for:
Fødevarer
boliger
transport
sundheds-sektor
pleje
renovation
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 20:49 #5
Grise kan slagtes i Tyskland.

Huse kan bygges af polske haandvaerkere.

Der er ikke mange uddannelser med sikker beskaeftigelse.

Og slet ikke for korte/nemme uddannelser.
Avatar billede stevenjensen Praktikant
15. januar 2014 - 00:01 #6
Jeg er god til mange ting, men der er ikke nogen pointe i at nævne dem. En der starter fra nul kan mestre hvad som helst hvis man vil det nok. Efterspørgsel og chancer for job er første prioritet, så må interessen komme efterfølgende.

Kom med bud.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2014 - 01:29 #7
Bliv en dygtig hjertekirug eller ortopaedkirug.
Avatar billede stevenjensen Praktikant
10. februar 2014 - 23:16 #8
Lukket.