Avatar billede evajensen Nybegynder
14. januar 2014 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HP computer lukker programmer ved slumre

Hejsa. Jeg har lige købt en ny HP Pavilion 14" 14-n012eo, som skulle bruges til skolearbejde, men jeg har problemer med at få computeren til at holde programmerne åbne, når jeg lukker skærmen i og computeren går til slumre-tilstand. Den lukker simpelthen alle programmer og når jeg åbner den igen så er det som at starte den op efter at have slukket helt for den. Håber der er nogen der vil hjælpe, for er ret frustrerende at få et mini hjertestop, hver gang jeg lukker skærmen i og ikke ved om jeg har gemt min dansk aflevering.

Hilsen
Eva
Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 20:20 #1
For mig lyder det som to mulige problemmer du oplever.

1. Enten går computeren IKKE på standby, men slukker helt.

2. Batteriet løber død under standby.

Har du tjekket om lampen der indikerer at den er tændt, blinker med jævne mellemrum eller komplet slukker, når du lukker låget?

Hvor lang tid er den på standby normalt? Hvis batteriet løber tør, vil Windows tænde for maskinen og derefter lukke den ned.

(Har oplevet det med min netbook. Den tændes mens den er i min taske, og slukker pga. overophedning, inden Windows når at lukke den.)
Avatar billede evajensen Nybegynder
14. januar 2014 - 20:28 #2
Computeren har ikke problemer med at blive varm og har altid masser af batteri tilbage når jeg lukker låget på den, men alligevel er alle de programmer jeg har haft åbent lukkede når jeg åbner for den igen.

Jeg ville mene den går på standby, da den ikke kommer frem med ikonerne, som kommer ved opstart når man har haft den slukket helt.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 21:53 #3
Nu har du selv lagt et svar og accepteret det - så du får ikke muligheden for at uddele point, hvilket kan fjerne interessen for (nogle) mennesker herinde.

Anyways - BLINKER lampen når låget er lukket? Du kan ikke være sikker på at maskinen er i standby, medmindre den lampe blinker eller lyser en anden farve end ellers.
Avatar billede evajensen Nybegynder
14. januar 2014 - 21:58 #4
Det var jeg ikke klar over at man ikke kunne derefter, tak fordi at du siger det.

Ja, lampen blinker når låget er lukket, dog slukker den, hvis computeren har haft lukket låget en hel nat.