Avatar billede kosto Nybegynder
18. januar 2014 - 14:19 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

sporing af en ip-adresse

Hej. For nyligt har jeg oplevet en hacking af min mail konto hvor en hel del vigtige for mig mails blev slettet: 15 tråde med knap 800 mails i alt. Her er tale om korrespondensen med den samme person som jeg er i konflikt med og var så dum til at nævne at jeg vil bruge hans mails til at anmelde ham. Da de tråde blev nøje udvalgt blandt alle mine andre mails giver det mig anledning til at formode at det er den person der står bagved denne hændelse. Jeg fandt frem til en amerikansk IP-adresse hvor aktiviteten kom fra. Men er selvfølgelig overbevidst at det er min "ven" i Danmark der er bagmanden. Spørgsmål: kan man spore en amerikansk IP-adresse til personen i Danmark der har den reale tilknytning til den? Hvis ja hvor kan man få hjælp til det?
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 14:44 #1
Der skal du kigge på din mail og dokumentere fra hvilke ip adr. Der har været adgang fra. Så skriver du en anmeldelse til politiet i den kreds hvor du bor. Derefter kan politiet kontakte VPN udbyderen og måske få den rigtige ip, ellers kan politiet kontakte mistænktes udbyder og kontrollere om hans ip har været oppe mod denne VPN udbyder i USA på gerningstidspunktet..

Husk evt port nr.da der kan være tale om mobile enheder.

Håber det hjalp.
Avatar billede kosto Nybegynder
18. januar 2014 - 14:58 #2
Tak. Ja, jeg skrev IP-adressen ned men ikke var sikker på at det er noget man kan melde til politiet. Under alle omstændigheder tak for hjælpen.
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 15:03 #3
Hvis en anden har skaffet sig adgang til din mail uden samrykke så er det ulovligt.