Avatar billede idani Praktikant
20. januar 2014 - 10:28 Der er 2 kommentarer

Nem lille en - Gemme Excel ark uden formler - men med formateringen

Hej Alle

Jeg har som nogen måske har læst et temmelig stort regneark som jeg hygger mig med.

Det indeholder rigtig rigtig mange beregninger, så jeg vil rigtig gerne kunne gemme hele arket inkl. formatering og farver i en fil uden alle beregningerne.

Jeg er godt klar over - at jeg bare kan sige ctrl+c - og derefter Past as values - men det ville være rart hvis excel selv kunne klare den del ;)

Hilsen
Ida
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
20. januar 2014 - 13:19 #1
supplerende:
Jeg har samme behov, men mit behov varierer med:
nogle gange
A)er det kun ET af arkene, der skal gemmes uden alle beregningner
B)andre gange er det hele projektmappen.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2014 - 17:46 #2
en nem måde at få alt til at være værdier, er denne kode.

Public Sub FormlerTilVærdier1()
Dim WS As Worksheet, Data As Variant
For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
    Data = Worksheets(WS.Name).UsedRange
    Worksheets(WS.Name).UsedRange = Data
Next
End Sub