Avatar billede Nasgul Nybegynder
23. januar 2014 - 14:10 Der er 6 kommentarer

substr is not a function

Hej Eksperter.

Jeg har lige et lille spørgsmål omkring et mindre javascript.

Scriptet er som følgende:

function resolveCommandId(commandId) {
    if (commandId) {
        try{
            if (commandId.substr(0, 8) != 'command_') {
                commandId = 'command_' + commandId;
            }

    }catch (e) {
            // Ignore
        }
        return commandId;
    }
    return null;
}

Fejlmeddelelsen er som følgende:
"TypeError: commandId.substr is not a function"

Håber i kan hjælp :)
Avatar billede cht22 Professor
23. januar 2014 - 22:07 #1
Der er fordi substr ikke findes i JavaScript. Det er substring du skal bruge.

Følgende er fundet på nettet:

var str = "Hello world!";
var res = str.substring(1,4);
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. februar 2014 - 16:16 #2
Nasgul, jeg er enig med #1, det er substring funktionen du skal bruge, husk at lukke spørgsmålet og giv point til cht22.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. februar 2014 - 16:16 #3
Hvis det virker.
Avatar billede Nasgul Nybegynder
10. februar 2014 - 12:34 #4
Beklager den sene tilbagemelding, har haft lidt travlt...

Uddrag fra http://www.w3schools.com/jsref/jsref_obj_string.asp

substr()     Extracts the characters from a string, beginning at a specified start position, and through the specified number of character

substring()     Extracts the characters from a string, between two specified indices

Så det er ikke korrekt, metoden fungere sådan set fint nok, det er kun hvis jeg tilgår websitet via et bestemt link jeg får smidt denne fejl i hovedet, på resten af sitet er der ingen problemer, hvor den bliver benyttet forholdsvis tit.
Avatar billede HKW Nybegynder
10. februar 2014 - 12:56 #5
commandId er nok ikke en streng-variabel, når det sker...
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. februar 2014 - 13:30 #6
Nasgul du er nødt til at give et link til en af de sider hvor du får fejlen, så vi kan se hvad der mere præcist går galt.