Avatar billede hjortby Nybegynder
23. januar 2014 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mistet fjernbetjening til Blue-Ray - og nu kan maskinen intet.

Min Samsung BD-F6500 Blue-Ray afspiller er gået i "start-mode" og beder om landekode m.m. Min fjernbetjening har desværre fungeret som kødben for naboens hund, så den kan jeg ikke bruge. Jeg har også et Samsung TV, og fjernbetjeningen ligner den der var til Blue-Ray afspilleren, men jeg kan ikke få det til at fungere. Den fjernbetjening som er brugbar hedder AK59-00164A. Håber en eller anden har et godt tip - idet jeg tror at en ny fjernbetjening koster næsten det samme som en ny afspiller.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2014 - 00:31 #1
Herunder er et link til brugervejledningen. Hvis du ikke kan finde en løsning der, så er den bedste løsning nok at finde dankortet frem.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201303/20130325160002254/02348G-01-1-BD-F6500-XU-ENG-0320_BM.pdf
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 08:55 #2
eller er den på http://www.markit.eu/dk/da/ak59-00164a/v2p7933191 til 157kr (jeg kender ikke firmaet eller noget om deres leveringssikkerhed)
Avatar billede hjortby Nybegynder
24. januar 2014 - 16:42 #3
Milter: Der var ingen løsning at hente. End ikke den med dankortet. Samsung henviser til deres reservedels-leverandør Convena.com, hvor man skulle kunne købe reservedele til Samsung, herunder også remotes. Nu er det bare sådan, at det har de ikke til en BD-F6500.

Claes57: jeg har kigget på linket, ser meget interessant ud, men jeg kan ikke finde en remote, der passer til en BD-F6500. Den du linker til AK59-00164A, er den remote, som jeg allerede har, og er funktionsdygtig bare ikke til BD-F6500. Kan godt se, at jeg har formuleret mig uklart - jeg havde et spinkelt håb om, at en eller anden ville skrive "du kan få din remote til at virke på din Blue-Ray BD-F6500, hvis du lige gør...... et eller andet trick. Markit.eu ser spændende ud, men må tilstå, at jeg ikke evner at navigere rundt og finde den rette remote.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 17:01 #4
Find nummer/navn på den Remote, du skal bruge, og Google det. Så kommer der flere forhandlere op til rimelige priser. Jeg fandt en gang et Remote til Phillips tv, og fik den tilsendt fra Lolland, så jeg havde den dagen efter.
Avatar billede hjortby Nybegynder
24. januar 2014 - 17:35 #5
Claes57.
Tro mig det har jeg prøvet, men end ikke Samsungs Supportline kan give mig nummeret på remoten. Men det bliver løsningen på problemet, at jeg går til forhandleren og beder ham åbne en ny kasse med en BD-F6500, bare så jeg kan få nummeret på remoten.

Skriv et svar. Point er dine.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 18:12 #6
er det denne?
http://sliplet.dk/samsung-603/samsung-fjernbetjening-ak59-00167a-p3128
nummer skulle være ak59-00167a
ebay (uk) har den til 20£ (knap 200kr - ingen told, da det er i eu)
http://www.ebay.co.uk/itm/SAMSUNG-AK59-00167A-NEW-BD-F6500-BD-F7500-REMOTE-CONTROL-/151161310508
og overskrift passer til din afspiller.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 18:12 #7
svar her
Avatar billede hjortby Nybegynder
24. januar 2014 - 18:33 #8
Nu har jeg bestilt den remote fra sliplet.dk. Hvordan i al verden har du fundet frem til den, den ser rigtig nok ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 18:49 #9
via bd-f6500 remote - se på billeder - et af den kunne jeg aflæse nummer på, og så søgte jeg via det.
Simpelt nok.