Avatar billede Deeds Juniormester
24. januar 2014 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formater computer uden Windows CD

Hej, jeg har en computer, som jeg vil sælge og derfor gerne vil have ryddet fuldstændig op på. Altså, alt skal slettes af programmer/egne filer osv - der er intet på den som jeg vil gemme. Det skal være sådan at køber bare kan proppe sin egen disk i fra starten og installere det ønskede styresystem. Så jeg går ud fra at løsningen er at formatere(?), men det er vist noget med man skal bruge sit styresystems CD for at kunne dette(?) - og den har jeg ikke. Så hvordan bærer jeg mig lige ad? Nogen som har en forholdsvis nem og letforståelig guide til dette? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 13:47 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 14:17 #2
gparted kan slette evt partitioner, og formatere en ny til fx ntfs (windows mest brugte nu).
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
du kan køre det fra cd eller usb (hvis maskinen kan boote på usb-enheder).
Avatar billede Deeds Juniormester
30. januar 2014 - 16:30 #3
Jeg vil forsøge mig med killdisk når jeg når så langt.

220661 - hvis du lægger et svar, får du point.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2014 - 16:55 #4
ping