Avatar billede ac1991 Nybegynder
24. januar 2014 - 18:01 Der er 22 kommentarer

Windows 20 minutter om opstart, og "windows svarer ikke" - HP Laptop

Hej Eksperter herinde..

Jeg er den ( lige nu ) - Ulykkelige ejer af en ellers udmærket HP bærbar pc. som for 2 år siden kostede 7500 kroner.

- Mit problem ligger i og for sig i, at der som nævnt i overskriften er 20 minutters (og jeg overdriver ikke) - opstart på PC'en - HVIS jeg endelig kommer igennem, og får lov at logge ind, så står den og snurrer på sort skærm uden jeg kan gøre mere.

Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, kørt CHKDSK uden resultat - Den siger der ikke er virus på, eller noget andet.

Jeg kan ikke formatere fordi den siger at den partition på harddisken der indeholder windowsoplysninger "ikke eksisterer"

Hvad i alverden gør jeg? - Jeg er virkelig desperat.

På forhånd tak!
Avatar billede Watson Nybegynder
24. januar 2014 - 18:08 #1
Det tyder ikke godt. Især hvis du ikke engang kan få lov til at formatere. Har du overvejet at smutte forbi det sted hvor du har købt computeren og se om der er noget de kan gøre?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. januar 2014 - 19:25 #2
Lyder som en defekte/beskadiget hdd.
Du kan evt bruge hard disk sentinel pro til og se hddens helbred, men er meget sikker på det er den der er enten helt død eller meget tæt på det.
Avatar billede ac1991 Nybegynder
24. januar 2014 - 20:48 #3
Altså - Jeg har kørt den der HDD sentinel nu, og den siger min helbredsstatus på HDD er 8% - Og derved ikke særlig god.. Men min ydeevne er på 100 %

Jeg har lige kørt Spybot Search and destroy - den kører lidt hurtigere nu, der var 93 "ting" den fjernede, men ikke noget den sagde den var "bange for" - men nu kører den lidt hurtigere..

hva fanden gør jeg, når den siger jeg kun har 8% helbred tilbage, og en anslået levetid på 10 dage???
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 09:42 #4
Køber en ny hdd? Og undlader at arbejde mere på den der før du skal hive data ud af den!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 09:48 #5
Enig i #4
Er den over 2 år? Og har du tilkøbt ekstra forsikring,så der måske stadig er garanti på hdd?
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 10:00 #6
Hvor finder jeg en ny hdd og hvor ved jeg Hvad den skal hedde? ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 10:05 #7
Vigtig info. Har du recovery cd?
Du skal bruge denne til at installere dit nye system på
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 10:10 #8
#5 som #4 skriver - ellers http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=ST320LT012&pn=Seagate&vare=921487&f=edbp

God prisog har selv fornyligt købt denne hdd til en bærbar der skulle ordnes.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 10:10 #9
Iøvrigt hvis du kan så brug gls så er det gratis ;)
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 10:21 #10
Hvordan finder jeg ud af hvad min HP maskine er for en? - og hvis jeg får en nyharddisk hvad så med Windows hvor ligger det? Og bør den så køre normalt bagefter eller er den ligeså sløv ? Jeg er en nød til PC
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 10:24 #11
Recovery cd ??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 11:38 #12
Recovery cd er en man laver rimelig hurtig efter man åbner en ny pc med preinstalleret windows på.

Formoder at du ikke installerede noget som helst før du tog pc i brug?

Nogle fabrikanter har cd med, men ikke alle.
Det kan være en til bundkort drivere, og en til selve systemet+ programmer der er installeret.
Har du ikke disse kan du låne en version af windows der er helt magen til, og bare bruge din egen nøgle.
Det er din nøgle der identificerer hardwaren med licensnøglen, hvis det er en preinstalleret pc.
Du kan i bunden både finde ud af hvad din pc hedder og finde den tilknyttede nøgle til den.
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 11:46 #13
Altså ja min licens kode sidder jo i bunden. Så dvs at jeg skal have fat i en Windows 7 home premium og så sætte den i og installere med den licens i bunden på klistermærket ?

Jeg har ikke noget med disk overhovedet og jeg har bare tændt computeren op og brugt den derfra.

Hvis jeg købet en ny harddisk og sætter i, og installerer Windows med den licens skulle det så virke?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 11:58 #14
Du svarede ikke på helt om den er over 2 år og om der er tegnet ekstra forsikring ved køb?
Er der ekstra forsikring, så kan det jo tænkes disken er dækket af garanti.
Det skal være eksakt samme version hvis du installerer med anden cd.
Er den skive du låner uden sp1 og din er født med sp1 kan du risikere du ikke kan bruge den.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 12:06 #15
#13 er det 32 eller 64 bit version du har?

Ja det skulle gøre en enorm forskel med en ny hdd, men mest pga nuværende er døende.

Du bor vel ikke i Esbjerg?
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 13:04 #16
Den er lige over 2 år men har købt sådan en 3 årige forsikring ting hos fona.bør jeg sende den ind? Og i så fald hvor længe er de om det?

Nej bor i København :(
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 13:12 #17
Stakkels dig... men ja henvend dig til Fona!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 13:31 #18
Ja det er klart du skal henvende dig hvis du har tilkøbt 3 års forsikring. Og så er det deres problem at installere systemet for dig.

Det vigtigste er du får overført alle personlige filer og diverse koder til programmer du selv har installeret, så du kan geninstallere igen når du får den tilbage.

Hvor lang tid det vil tage at reparer, kan være svært at sige. Kommer helt an på hvordan de håndterer garanti sager.

Nogle forretninger "samler sammen" og sender til et værksted, og her kan der gå mange uger.
Vores søn købte for 4 år siden en HP bærbar der skulle sendes til rep nogle få måneder efter køb.
Her gik ca 8 uger før han fik den igen :-(
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 13:31 #19
Bør de lave den?

Og i så fald hvor længe bør det tage?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 13:38 #20
Det er jo det du må aftale med dem. Du kan måske forhandle dig til at du selv ordner det, men så kan det jo så være at alt garanti bortfalder ved denne mulighed.

Så havde jeg været i dig, havde jeg ladet dem om det. Det er jo det du har betalt for med den ekstra
garanti.
Avatar billede ac1991 Nybegynder
25. januar 2014 - 13:42 #21
Hold da op. . I så fald kan jeg måske aflevere selv på værkstedet . Fik lov (de n var inde for 1 år siden med ødelagt tastatur) - til selv at afhente på værkstedet.  Så måske jeg kan få lov at aflevere der.

Men vil det sige at jeg godt med den garanti jeg købt kan gå ned og sige her lortet er stået af fiks det? I grove træk
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 13:51 #22
Du bør lige tjekke op på hvad hvad det ekstra tilkøb dækker før du tager derned. Det bør stå på hvad det dækker. Men mit umiddelbare bud er at det dækker ja.