Avatar billede LiseM Novice
25. januar 2014 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk - strømforsyning er defekt - hvordan henter jeg data?

Jeg har en ekstern harddisk, hvor strømforsyningen er ude af drift.

Jeg har brug for at hente data fra den. Hvad gør jeg??
Avatar billede Blueeyez Mester
25. januar 2014 - 16:49 #1
Du kan jo tage hdden ud og over i en pc hvis muligt.. Men garantien forsvinder derved.. Hvis der er garanti på endnu så kan de vel erstatte strømadapteren uden at slette data..

Kan os være du har en adapter liggende der passer til den?
Avatar billede t-bee Novice
25. januar 2014 - 18:34 #2
Du kan købe et kabinet til en ekstern harddisk og flytte harddisken derover, hvis du bor i nærheden af Østerbro kan du også låne noget udstyr af mig der kan klare det.
Avatar billede eurositi Ekspert
26. januar 2014 - 13:56 #3
Søg på YouTube efter videoer, som viser, hvordan du skiller/samler eksterne HDD kabinetter - du skal selvfølgelig søge på din harddisks fabrikat/modelnavn.

Inde i enhver ekstern SATA harddisks kabinet findes en intern harddisk, som kan pilles ud. Den hurtigste måde at tilgå dine data på er at pille den ud og tilslutte den som "slave" drev til en stationær computer (hvis du råder over sådan én).

Hvis du er heldig, er der både et SATA kabel til dataoverførsel og et strømkabel i din stationære, som kan tilsluttes din udtagne diskenhed. Hvis du kan tilslutte begge kabler, kan du starte din PC og straks gå ind i BIOS (typisk skal du trykke F2 eller Delete lige efter du har tændt) og søge efter den ekstra disk, som skal angives som sekundær (slave) boot-enhed.

Men som en mere langsigtet løsning anbefaler jeg (som t-bee) også, at du køber et tomt eksternt kabinet ('HDD enclosure'), hvis harddisken fungerer fint og er stor nok til dit lagringsbehov.
Avatar billede LiseM Novice
15. februar 2014 - 16:38 #4
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Panikboye Nybegynder
21. september 2014 - 19:41 #5
Til t-bee Jeg har en hd med defekt strømstyring og så lig dit svar....hvordan kan man komme i kontakt med dig..på fb måske
Brian