Avatar billede nicolailissau Nybegynder
26. januar 2014 - 21:54 Der er 3 kommentarer

Hjælp til valg af bærbar pc - Stiller jeg urimelige krav?

Hej eksperter.

Jeg er på udkig efter en ny bærbar pc. Hvad jeg leder efter er:

- Pris mindre end 7500
- Intel i5 processor (3. eller 4. gen)
- Batterilevetid på mere end 7 timer
- HD+ (1600x900) eller FHD (1980x1080) skærm opløsning
- Mellem 15 og 16 tommer skærm
- Ingen Acer computer (dårlig erfaring)

I min optik er det opskriften på en acceptabel bærbar pc til håndtering af diverse programmer og opgaveskrivning. Således ingen store krav til grafikkort.

Jeg har selvfølgelig søgt grundigt på nettet, men har ikke fundet en der opfylder mine krav. Den største forhindring har været at finde en 15-16 tommers skærm med mere end 1366x768 i opløsning.

Har i nogle anbefalinger og/eller kommentarer til mine krav?

Mvh

Bonus spørgsmål: Jeg kan slet ikke se hvorfor pc'erne er udstyret med så ringe opløste skærme? Min 5 år gamle bærbar har 1680x1050 i opløsning, og min Samsung S4 ved siden af mig har FHD på en 5 tommer skærm.....
Avatar billede computerkat Nybegynder
27. januar 2014 - 01:11 #1
Batterilevetid på mere end 7 timer bliver svært at finde hvis du vil have en bærbar med i5 og en så stor skærm.

Jeg har fundet en fra mm-vision, den har 15,6" skærm og kan fåes både med i5 og i7 og andre ting du kan konfigurere:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook

Jeg har selv god erfaring derfra, du kan også ringe til dem da de er super flinke til at give support og det kan ske de kan sammensætte dig et tilbud.

Derudover kan jeg godt forstå dig med Acer da jeg også har været uheldig med deres bærbar.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
27. januar 2014 - 02:31 #2
Jeg er helt enig med dig mht. batterilevetid.. Men det er fordi at der er i de fleste bærbare i den klasse følger et grafikkort med. Det interne grafikkort i den nye del af i-serien vil jeg mene er fuldt tilstrækkelig til hverdagsbrug, så hvis man nu bare kunne få en pc uden grafikkort, så ville det nok kunne lade sig gøre :)

Jeg gik bevidst udenom mm-vision, da jeg synes deres pc'er tidligere har været klodsede. Men må sige at de er blevet noget pænere. Tak for linket.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
27. januar 2014 - 14:51 #3
Dit link til mm-vision gjorde mig lidt nysgerrig mht. hvor mm-vision havde deres kabinet fra. Efter lidt søgning på nette fandt jeg ud af at det er et ABook kabinet.

ABook sælger også andre typer pc'er og her fandt jeg en der svarer til mine krav. Hos effektiv-pc.dk kan jeg konfigurere pc'en så den passer til mine krav:

- 15,6 tommer FHD skærm
- 8 GB ram
- i5 4.gen

Til 5575,- incl. moms

Så jeg er en glad mand. Tror tilmeld jeg smider en SSD i den, nu der er luft i budgettet.

Ligger du et svar?