27. januar 2014 - 01:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjææææælp! (IPAD/TABLET)

Hej "eksperter"
"Jeg skal have en ipad/tablet til min "mor(nogenlunde med på elektronikken)"
Hun skal bare bruge den til at tjekke netbank, mails, nyheder, og spille lidt på den(helt enkle spil)"

Nyt spørgsmål;
Kan en ipad/tablet virke med en printer?
Hvis ja; hvilken ipad/tablet skal det så være?(henvisning til toppen )

Hilsen den fortabte søn, der endelig for taget sig sammen til at hjælpe hende! ;)
27. januar 2014 - 01:04 #1
får taget sig sammen**
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2014 - 09:23 #2
det letteste, hvis hun har/overvejer en smartphone, er at tage tablet i samme system.
ipad skal have en printer med airprint, fx http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_name/produktvisning/s_level/31130/s_product/DCPJ132WZW1
Jeg ved ikke, om man kan skanne ind til ipad.

Der kommer nyt login-system til nemid en gang efter 1. april - så droppes java og det kører på alle enheder. Dvs både bank og det offentlige (skat/sundhed/kommune) kan tilgås. Jeg ville vente med køb til nemid er klar med deres kode, så køb kan tilpasses evt nye krav.
27. januar 2014 - 15:17 #3
Hej Claes57

Hun har en Windows telefon lige nu, godt nok noget møg. Så længe den virker skal hun ikke have nogen ny mobil.

Jeg tænker lidt at en almindelig tablet kan gøre det ? Man skal bare have en trådløs printer ikk ?

Og super Tak til det omkring det nye nemid system !

Så du mener at vi skal vente lidt med at købe en tablet til efter 1 april?

Ved du om der kommer nogle nye tablets ud til den tid ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2014 - 15:51 #4
ipad kan kun airprint (det er ikke alle wifi-printere, der kan det).
Så er der 'google cloud print' som jeg ikke kender til - ej heller om det virker på ipad. Men da det er google, så kører det helt sikkert på android (som så nok ikke har airprint). Alm wifi printere vil kræve drivere, og det er ikke lige en ipad-ting.

Der kommer hele tiden nye android - men ipad ligger nok stille en tid (omend der kommer en opdatering til ios 7.1 om 1-2 mdr).

Hvis ipad, og den også skal bruges til navigation, så er det kun modeller med 3G, der kan det. De rene wifi-modeller har ikke gps indbygget.
28. januar 2014 - 15:06 #5
Hej Claes57

Printere bliver dyrere i takt med man skal have "air-print" oveni ikk?

Så en helt normal "wifi-printer" kan ikke bare printe fra en ipad/tablet af ?

Den ipad/tablet vi køber skal kun bruges indenfor.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 15:30 #6
en tablet http://goo.gl/WN4s3J asus med alm windows8 - dvs driver til wifi-printer installeres helt som normalt. Officepakke følger med.

Og der kan sættes mikro-sdhc-kort i til udvidelse af plads. Her skal man vælge et class 10 kort for at få den højeste hastighed. http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/SanDisk-MicroSDXC-Extreme-UHS-I-64GB-2431575.html

Da det er en helt normal windows, så er der ingen problemer mht java/nemid - og skulle det være, så kan man få et tastatur til den
http://www.proshop.dk/Tastatur/ASUS-TranSleeve-Keyboard-og-Sleeve-2405028.html

rå maskine er 3000kr - med tastatur og 64gb ram 1000kr mere.
28. januar 2014 - 17:13 #7
Hej claes57

Tak for det! Du giver bare et svar så jeg kan give point :)

Tager dit råd omkring det med d. 1 april ! Tror vi venter til der, Så der opretter jeg nok en tråd om hvilken tablet i kan anbefale !
Jeg vil have asus'en som en reminder!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 17:32 #8
Bare luk selv...
28. januar 2014 - 17:55 #9
mhm okay?