Avatar billede rnadal Novice
29. januar 2014 - 19:44 Der er 1 kommentar

Subwoofer defekt

Hej

Min Harman Kardon subwoofer (Sub ts2bq) er pludselig begyndt at opføre sig mærkeligt. Den siger "BUM" med 1 sekunds mellemrum, og stopper ikke før jeg slår strømmen fra. Fejlen er kommet efter jeg atter tilsluttede strømmen efter en uge på ferie.

Nogen idéer til, hvad problemer skyldes? Kan der være en defekt i ledningen eller er der røget en sikring?

Jeg har fundet nogle tråde på tysk omkring samme problem (tror jeg), hvis det kan hjælpe?:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-225-1876.html
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
29. januar 2014 - 20:16 #1
Sikkert samme fejl som ved Samsung fjernsyn.
En defekt eller underdiemisionret Elektrolyt kondensator.
Helt sikkert IKKE en defekt i ledningen eller en sikring der er røget.Du påpeger jo netop den er rytmisk.  Desværre, det kræver en professionel undersøgelse eller en dygtig amatør med de rette måleinstrumenter for at finde fejlen. Er det som hos Samsung en underdiemisionret komponent, er der måske flere der har oplevet det og lagt svaret ud på you tube