Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 00:14 Der er 13 kommentarer

Keyboard problemer

Hej Eksperten! Jeg er ved at få grå hår over et problem, jeg har med mit keyboard.

Når jeg holder en hvilken som helst tast nede, får jeg en "bip"-lyd, og så er det, som om knappen ligesom er blevet "låst fast".

Jeg opdagede problemet, da jeg spillede Assassin's Creed. Når jeg holder en tast nede, lyder der efter kort tid en bip-lyd, og når jeg stopper med at trykke på tasten, ja så er det, som om jeg stadig holder den nede, og spilleren, som jeg bevæger, ja han bliver ved med at gå - ret frustrerende, når man står foran en klippekant!

Jeg gik derfor ud af spillet og afprøvede, om det ikke kun var i spillet, og det var det ikke. Jeg går ud fra, at jeg kan stoppe denne indstilling et eller andet sted, men sagen er, at jeg er fuldstændig ny i Windows 8 (har haft Mac i 3 år).

Jeg har været inde i træge taster og filtertaster i kontrolpanelet, men boksene er ikke tjekket, så kan ikke forstå, hvad det er, der laver den lyd, og hvordan jeg stopper den fra at låse mine taster efter så kort tid?

På forhånd tak.

M.v.h. Josefine
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 07:46 #1
Systemgendanne til før problemet opstod, har du prøvet dette?
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 09:39 #2
Jeg købte computeren for et par dage siden, så det burde vel ikke være nødvendigt, tænker jeg.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2014 - 09:56 #3
det ligger ikke i win8 (min kan i hvert fald ikke), så det må være driveren til tastaturet, der har den indstillingsmulighed.
Se i kontrolpanel / Tastatur
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 10:08 #4
Hvis det er driveren til tastaturet, hvordan ændrer jeg så dette? Jeg har været inde i kontrolpanel og tastatur for at lede efter sticky-taster, jeg kunne slå fra... har nærmest været inde under alt.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 10:49 #5
Har du prøvet m der evt kan være drivere på Windows update?
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 11:03 #6
Hmm, nej... Hvordan tjekker jeg det? I må lige bære over med, at jeg er fuldstændig ny i Windows :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 11:11 #7
Nu er jeg heller ikke velbefaren i Win 8 men har fundet denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=4WbM1Wblq_U
I de andre systemer kunne man hente valgfrie opdateringer til systemet. Herunder drivere hvis de fandtes. Ved dog ikke om den mulighed er til stede i Win 8. Måske claes57 kan fortælle det?
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 11:26 #8
Hmm, altså jeg kan godt prøve, tror bare ikke det virker. Jeg opdaterede den også i går ved tænd/start knappen, hvor der var en "opdater og sluk computeren bagefter".
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 11:40 #9
Jeg har kigget nu, og der er ingen opdateringer tilgængelige (den opdaterer vist også automatisk, så jeg tror ikke, det er problemet.
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 13:02 #10
Nu prøver jeg at sætte et andet keyboard til for at se, om det ikke kan løse problemet, men den kan jeg slet ikke sætte til!.... Den lyser, som om den er aktiveret, men der sker ingenting, når jeg trykker på tasterne.
Den har følgende stik (hvad hedder det?) http://m.eet.com/media/1117292/ps2-keyboard.jpg

Jeg har self. taget det gamle keyboard ud med USB-stikket og genstartet computeren, efter jeg har sat det nye i, men uden resultater.

Er ved at føle mig godt og grundigt trådt på nu af de keyboards - hvorfor virker det ikke??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 15:47 #11
Hvorfor prøver du ikke at system gendanne et par dage tilbage da systemet virkede, som jeg har foreslået?
Computeren har jo virket på det tidspunkt.
Avatar billede Snoffy Nybegynder
01. februar 2014 - 17:03 #12
Jeg har nu efter en del besvær fået det andet tastatur til at virke og bruger det fremover. Mit eget tastatur virker tilsynladende fint på den anden computer - en smule mystisk.

Jeg takker for jeres forslag, som har ledt mig lidt på rette vej.

Og som jeg skrev er computeren helt ny, og computeren har hele tiden virket. Det samme har tastaturet - problemet med tasterne, der blev låst, har hele tiden været der. Derfor tror jeg ikke, det ville have hjulpet, men bare skabt en del besvær for mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 07:50 #13
Ok