Avatar billede Simonvoss Nybegynder
03. februar 2014 - 18:21 Der er 4 kommentarer

Mac fryser og bliver ved at gentage startlyd ved boot

Hej Eksperter

Jeg har det problem at min macbook pro fryser efter alt fra 10 minutter til 2 timers brug. Når den fryser holder jeg sluk knappen inde for at slukke den, men når jeg så booter igen bliver den ved at gentage startlyden. Hvis jeg så lader den stå slukket i lidt tid og forsøger at tænde igen, starter den normalt men fryser efter lidt tid igen.

Jeg har prøvet at:
Reset PRAM
Skifte ram i den
Boote fra en anden harddisk en den der sidder i
Gendanne den

Tak på forhånd, håber i kan hjælpe
//Simon Voss
Avatar billede thill Nybegynder
03. februar 2014 - 20:57 #1
Du skriver du har forsøgt med en anden HDD end den der normalt sidder i den.
Jeg går ud fra den stadig laver samme problem.
Det sammenholdt med det andet du har prøvet indikere der enten er en fejl på HDD Flex kablet eller dit Logic Board.
Billigst og hurtigst er, at få skiftet Flex kablet hvilket nok også er den mest sandsynlige synder.

Held og lykke med den
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
03. februar 2014 - 21:11 #2
Mange tak for det hurtige svar

Så vil jeg da prøve at skifte flex kablet 😃
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
03. februar 2014 - 21:15 #3
Kom lige i tanke om at det ikke rigtigt kan være flex kablet, da problemet også opstod ved boot fra usb
Avatar billede arnely Novice
12. februar 2014 - 10:39 #4
Det første jeg vil gøre med de problemer du har er, at "Reparer disktilladelser."- Men først, sikre dig, at du har de sidste opdateringer til din Mac.