Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 17:50 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg overføre mine film gemt på min Sony Dvd til min nye LG Dvd optager med Harddisk ?

Hejsa
Nogen der ved om jeg kan overføre mine film, som ligger på min ældre Sony Dvd optager,til min nye Digital Dvd LG optager ?
Hvis, hvordan gør jeg det :-)

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 18:25 #1
Jeg har en gammel sony DVD/Harddisk optager. Den har både digital og analog tuner - det er aldrig lykkes for mig at finde og optage digitale udsendelser.
For det analoge gælder det at optagelser på harddisk uden problemer flyttes til DVD som ka afstilles på PCer og direkte i DVD drev på fjernsyn hvis de har et DVD drev. Sådanne DVDer bør din LG kunne afspille som alle andre DVD afspiller.
AT flyyte fra DVD til Hardisk gør min gamle SONY uden problemer - måske får du problmer hvis det er en ren DIGITAL optager og de har implementeret noget kopibeskyttelse. Nogle LG kan optage digital hvor optagelsen kan flyttes til afspilning på andre enheder. Mange digitale optagere laver optagelser der kun kan afspilles på den enhed der optog udsendelsen. Som alt andet kan kryptograferingen sikkert brydes men det er ikke elementært let.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 18:40 #2
Hej Kurt :-)
Jeg tænker mere på om man kan overføre de film jeg har på min Sony Dvd unden at skulle bruge cd'er altså lave kopier .. håber du forstår hvad jeg mener ? :-)
Tak for svar :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 18:42 #3
mangler måske at skrive at , det der er optaget på Sony dvd er optaget analogt ..
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 18:46 #4
mange af de film jeg har liggende på Sony optageren er længere end hvad en cd kan optage på , altså mere end de 2 timer .. der er på en dvd til optage på ..
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2014 - 18:56 #5
Hvis du kabler i rækkefølge, så kan den ene måske afspille til tv mens den anden optager. Det er så overførsel i 1:1 så en film på 2 timer vil tage 2 timer at overføre.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:02 #6
tak for svar :-) men forstår det ikke rigtigt ? :-((((
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:02 #7
Min Sony optager også på doble layer CD - ved mine indstillinge mn20 mn21 er der lidt over 2 timer på en almindelig CD og lidt under 4 timer på en double layer CD.
Min Sony foreslår at rerendere hvis der ikke er plads - dvs ændre til et format der ikke fylder så meget - men DET TAGER LANG TID og kvaliteten sænkes.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:04 #8
kabler i rækkefælge ?
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:05 #9
tak for svar Kurt.. men jeg forstår det desværre ikke :-((
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:06 #10
CD skulle selvfølgelig være DVD - jeg blev lokket til forkert termologi.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:06 #11
:-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:10 #12
Hvis der er digital kopi beskyttelse på din LG får du dem nok ikke ind på harddisken - den opfatter nok nok DVDen som digital selvom den stammer fra noget analogt. Så du må nok nøjes med DVD løsningen
- Uanset størrelsen på hardisken skal du nok få den fyldt uden de gamle sony optagelser.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:12 #13
Tak kurt :-) altså kopiere de film jeg kan over på tomme cd diske ? bare ærgeligt .. mange af mine gode film varer lige over 2 timer.. kan man få dvd 'er til at optage på, der er mere end 2 timers spilletid på mon ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:13 #14
spørgsmål til claes57 -
hvilket kabel?
Antennekabel bliver digitalt -analogt-digital hvilket giver yderligere kvalitetstab - men det vil sikkert virke.
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:17 #15
enkelt lags DVD (almindelig DVD) 4.700.000.000 BYTES
dobbeltlags DVD(DP)              8.500.000.000 BYTES
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:18 #16
dobbelt dvd hvor lang spilletid er der på dem ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:18 #17
eller i gigabytes 4,377 kontra 7,916,
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:19 #18
kabler i rækkefælge ? altså ligesom hvis jeg skulle kopiere fra en vhs maskine til dvd ? sådan ca ? :-))
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:20 #19
85/47 ca 1,80 gange så lang spilletid.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:21 #20
så kan den altså have mere end 2 timers spilletid på ?
tak for hurtigt svar ..
Hvor kan jeg evt. købe disse dvd'er ?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2014 - 19:23 #21
hvis dine optagere ikke har hdmi, så er det gammelt analog antenne, og så ryger der er en del på kvalitet/opløsning.
stik-rækkefølge fra væg: afspiller (den gamle), så den nye optager, og til sidst tv. Og med bedste kabling fra enhed til enhed.
Så kan du afspille en udsendelse fra den gamle og optage samtidig på den nye. Du sparer en del dvd-skiver på det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:29 #22
Dobbelt lags DVDer fås både DVD-R og DVD+R
Jeg bruger DVD+R som regel er de klart billige end DVD-R

Jeg handler hos billigmedien - men det er gængsevarer - de er nok urimeligt dyre hos din boghandler.

http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=1937
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:31 #23
Og hvis din blækprinter kan kan du printe i farver på ovenståen - Det er sikkert pænere end din håndskrift med en Tush - brug endelig ikke kuglepen - Printoverfladen er god til tush hvis du ikke kan eller gider printe på dem.
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:40 #24
de dvd'er jeg har har kun 120 min .spilletid
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 19:42 #25
begge optagere har Hdmi Claes57
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. februar 2014 - 19:59 #26
Har LG HDMI ind - det er oplagt den har HDMI ud
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 20:58 #27
den har kun HDMI out
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 20:59 #28
Jeg må nok stoppe her :-) Tak for jeres gode og hurtige svar :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
04. februar 2014 - 21:00 #29
tak og god aften :-)