Avatar billede torzen Praktikant
05. februar 2014 - 10:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Signatur i outlook 13, både med tekst og grafikfil

Jeg ved at jeg kan have tekst i min signatur. Jeg kan også have et billede. Men umiddelbart kun over hinanden.
Jeg ønsker en grafikfil til venstre (bxh = 4x3 cm), og til højre for grafikfilen vil jeg have noget tekst bestående af 4 linjer (bxh = 5x3)
Er det muligt ? Og hvis ja, hvordan ?
Jeg prøvede at arrangere signaturen i Word, markere alt og kopiere det over i signaturen i Outlook. Det virkede faktisk, men jeg kan ikke få grafikken helt til venstre.

Nogen forslag ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 12:13 #1
når du arrangerer signatur i word, så ret sideopsætning, så margin er 0.
Avatar billede torzen Praktikant
05. februar 2014 - 13:35 #2
Hej og tak for svaret.
Det gør desværre ingen forskel :-(
Vil lige gøre opmærksom på, at løsningen med at klippe grafik+tekst fra Word nok ikke er lige efter bogen.
Når jeg indsætter grafik+tekst i signaturen, kan jeg ikke se grafikken. Det er først når jeg har gemt signaturen, og derefter indsætter denne i en mail, at jeg kan se både grafik+tekst.
Grafikelementet, er et PNG indsat i Word, hvis det gør nogen forskel
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 13:56 #3
nu er jeg på Thunderbird - og der kan man vedhæfte signatur som fil, og denne kan være i html.
Hvis du har samme mulighed (tilføj html-fil som signatur) så lave det i word, gem dokumentet som html-fil, og test.
Så vil vi også kunne rette html-koden for dig (word sviner rundt med dårlig kode)
Avatar billede torzen Praktikant
05. februar 2014 - 20:49 #4
Umiddelbart kan jeg ikke se at jeg har muligheden for "tilføj html-fil som signatur".
Men selvom det kunne lade sig gøre, så vil de der IKKE har html vel ikke kunne læse informationerne ?
Det er derfor, at jeg ønsker en løsning med en grafikfil som kun er mit logo - til venstre, og så diverse tekst til højre for billedet.......
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 21:03 #5
Det er enten html eller rtf - men du kan lave den enkle, kun billede.
Når du har sat det op i word, så tryk på PrintScreen.
Start så Paint, og tryk Ctrl+V
Du kan/skal trække billedet op til top venstre, så signaturen er helt oppe i hjørnet. Derefter kan du på højre side halvt nede finde et punkt - det trækker du til venstre så det passer med din signatur.
Tilsvarende har du midt i bunden et punkt - træk det op, så det passer med signatur.
Gem så den færdige som png-fil og indsæt det som din signatur i outlook.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 21:05 #6
for øvrigt - der er mange, der også fra fravalgt billeder (bla mig). Så er det kun fra kendte kilder, at vi tillader billeder.
Avatar billede torzen Praktikant
06. februar 2014 - 13:51 #7
Tak Claes.
Jeg tror at tråden bekræfter at billeder i signatur er noget lort, og at Outlook ikke kan gøre som jeg vil :-)
Jeg laver en signatur i tekst, og slutter af med en billedfil i bunden. Så kan det ikke gå helt galt :-)
Jeg er ikke helt med på pointgivning. Hvordan tildeler jeg dig point ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2014 - 14:11 #8
du kan bare lukke selv - jeg har ikke lagt svar, da jeg ikke har kunne give en løsning.
Avatar billede torzen Praktikant
10. februar 2014 - 09:35 #9
Det gør jeg :-)
Claes, tak for sludderen :-)