Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 12:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny stationær pc til kontor brug

Hej jeg står og skal finde en pc til svigermor og svigerfar da den de har nu er blevet for langsom (grundet al teknologi jo bliver hurtigere)

Den skal overhoved ikke bruges til spil andet end spil fra gratisspil og lignede.

Den skal bruges til:
- Surfe på nettet
- Regnskab
- word/excel/powerpoint osv.

og den skal være med Windows 7.

Max pris 5.000 kr. IKKE OVER.

Jeg har selv kigget inde på https://www.fcomputer.dk/computer/pc/station%C3%A6re/#sortby=price&results=50&page=3&search= og syntes dem fra 3.900 kr til 5.000 kr. ser fornuftige ud, dog ved jeg ikke hvilken af dem jeg skal vælge, hvis det overhoved skal være en af dem.
Så hvis i har nogle andre forslag så kom endelig med dem.

Håber i kan hjælpe.
m.v.h.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 13:07 #1
Tag udgangspunkt i den billigste "Føniks konfigurerbar pc". Det er rigeligt til det brug.
Skift disken ud med en Samsung EVO 120 Gb og læg prisen for Windows 7 HP til, så ender du på 3100,-
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 13:20 #2
Men hvorfor ikke en bærbar?
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 13:22 #3
De har været i fona og kigge på den her: http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/computer?navn=acer-station%C3%A6r-pc--xc600-i5-quad-12-1tb&id=0-4206902330#

Så de vil gerne ha noget i den stil (har lige snakket med dem).

Bærbar er udelukket, case closed :P
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 13:29 #4
Den jeg skriver om vil føles hurtigere, fordi den har en SSD.

De får aldrig brug for 1 TB til det du remser op.
Og heller ikke en Core i5 CPU, 12 GB ram og et grafikkort, for den sags skyld.

Men hvis de synes den er fed, så lad dem da købe den.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 13:32 #5
Jeg kan se den har  Windows 8, men det kan du få til at ligne Win 7 med Classic Shell:
http://www.classicshell.net
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 13:35 #6
De vil bare ikke risikere at de bliver "kede" af den nye pc, så vil de hellere give det ekstra og så få noget der virkelig rykker.

Er enig med dig omkring SSD.

Sidder og kigger lidt på nettet for at se hvad der er.

De er på vej hjem til mig nu for at prøve windows 8.1 da det er det jeg har installeret på min.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 13:44 #7
Jeg stod i en lignende situation for 4 år siden: Et par ældre mennesker i bekendtskabskredsen skulle bruge en ny pc, da kvindens var gået i stykker.
Jeg rådede dem til at købe en bærbar (trapper i huset, dårligt til bens), men manden i huset havde intet til overs for bærbare.
Resultatet blev at kvinden, til sin store fortrydelse, fik endnu en stationær pc.
Året efter forærede jeg hende en aflagt bærbar fra vores husholdning og nu bruger DE BEGGE stort set ikke andet. ;-)

De laver det samme som du remser op på en bærbar fra 2007 med Core2Duo CPU, 4 GB ram og alm. snurredisk og synes at den er helt fantastisk.
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 14:40 #8
De vil gerne ha noget der kører lige så flydende som en iphone forstå mig ret, jeg har siddet og stykket det her sammen hvordan ser det ud?

https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=127816
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 14:42 #9
De blev forresten enige om at de gerne ville have windows 8 af lige vel, så det skal der ikke tages højde for.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 15:01 #10
Alle nye pc'er kører IE og Office flydende.
Den ser fin ud.
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 15:04 #11
Fandt lige 2 mere som jeg gerne vil høre din/jeres mening om.

1)
http://topdata.dk/product.asp?product=8761
og så ændre følgende:
EVT. ÆNDRE PRIMÆR HARDDISK (EVT. SSD) -> 250gb SSD
Styresystem -> Windows 8.1

Ialt 5297 kr så det er lige i overkanten.

2)
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99121&type=pcsystem
og så Windows 8.1 64-bit installeret (Anbefales til private)

Ialt 5094 kr.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 15:28 #12
For brugerne er der ingen forskel på de 3 computere.
Pc' en fra Topdata bliver billigere hvis du vælger en disk på 120 GB.
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 15:31 #13
Okay tak, så du vil mene at hvis jeg fremlægger en af de 3 jeg har linket til så vil de blive glade? :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 15:36 #14
Jæbz
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 15:42 #15
Okay.
1000 tak for din hjælp buttwipe, smid et svar så får du point.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 15:57 #16
Jeg samler ikke, så snup dem selv.
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
15. februar 2014 - 18:15 #17
Jeg mener, at du kan finde det der bedre til samme pris. Jeg vil anbefale Medion, da de er gode og billige. Her har du nogle links.
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P5223+E/910018786 Sammenlignet med dem du havde kig på, er den her altså bare ret meget bedre.
Her er en mere http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P5223+E/910018786

Alt det der med, at det skulle være windows 7, der kan jeg fortælle dig, at det kan ikke lade sig gøre. De er alle erstattet af win. 8. Windows 7, kan jo tilgengæld blive tilkøbt for nogle steder til kun 300kr. Det er altså ikke galt, det burde du gøre. Her er et link til et godt sted, hvor du kan købe win 7.http://www.dustin.dk/product/5010587519/microsoft-windows-7-home-prem-sp1-64-bit-dan-dvdoem-dk/ Prisen er godt nok 600, men så får du også ekstra support med på denne her version. Jeg vil mene, at jeg har svaret her. De der medions er altså meget meget meget bedre, end de der Lenovo'er og Compaq'er du havde kig på. (Ingen kritik, bare min mening)Håber, at du kan bruge dette svar/råd
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2014 - 18:42 #18
#17
Et gamer grafikkort og ingen SSD?
Jeg tror ikke du har læst hele tråden?

Lenovo og Compaq?
Det har ikke været diskuteret her.
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. februar 2014 - 20:06 #19
#17
Som buttwipe skriver så har de andre pc'er diskuteret i denne her tråd SSD, og så er der ikke brug for et gamer gfx da det ikke er relevant.

Men ellers tak for dit svar.
Lukker tråden her.