Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 15:23 Der er 20 kommentarer

Bestilling af vare fra England - Kommer der told og moms?

Jeg har fundet en webshop i England, som sælger det hundemad som jeg gerne vil have, meget billigere end, det kan fåes i Danmark. Det er 150Kr billigere pr pose.
Men nu er jeg så lige blevet lidt i tvivl, om hvorvidt der vil komme told, og moms på når kommer til Danmark. Lidt hurtig google gjorde mig ikke mere sikker, da jeg fandt et par forskellige svar.

Så vil der komme moms og told hvis jeg bestiller fra denne hjemmeside. Jeg synes ikke at kunne se hvorfra de vil afsende pakken, men sender en mail for at høre ad. Isle of Man er jo ikke EU, og sender de derfra, ville jeg jo kunne få en grim told og moms regning oven i.
http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/royal_canin_breed/british_bulldog/178473
Avatar billede Slater Ekspert
15. februar 2014 - 15:39 #1
Du har jo næsten allerede svaret. Kommer det fra et EU-land er der ikke nogen ekstraudgifter, men bliver det sendt fra en af kanaløerne der er uden for EU, så gør der.

Hvis varen er meget billig, kunne det godt tyde på, at det netop var fra uden for EU.
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 15:44 #2
Ja det var teorien omkring det, det er jo svaret jeg søger ;) Jeg præcisere lige
spørgsmål: Er England medlem af EU?

Og hvis der er nogen der kan se ud fra hjemmesiden, hvor det firma holder til, eller hvor de sender fra, må de da gerne skrive det også. For jeg synes ikke at kunne finde det på deres side. :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2014 - 15:51 #3
Avatar billede repox Seniormester
15. februar 2014 - 16:24 #4
Ja, England er med i EU.
Avatar billede Slater Ekspert
15. februar 2014 - 18:05 #5
England er, et par af kanaløerne er ikke. Man kan desværre ikke helt regne med det.

Jeg begik engang den fejl at købe noget fra thehut.com. De påstår de ligger i Cheshire, men varen kom fra netop en af de kanaløer der er uden for EU, og jeg blev bonnet med told. Jeg ringede til Skat, som så var rigtig flinke at eftergive tolden, fordi de godt kunne se det ikke var til at se, mod at jeg lovede aldrig at købe derfra igen. Men det var en venlig gestus, og måske ikke noget du kan regne med sker.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2014 - 18:34 #6
Har du sammenlignet med deres priser i Danmark?
http://www.zooplus.dk/
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 18:43 #7
Ja, og de er billigst i England.  Billigere end .dk .de. .com Så der bliver bestilt et kvart ton mad :) (Bestiller det dog sammen med 2 andre :p )
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2014 - 19:01 #8
Ude til højre forneden i linket #3 kunne du jo prøve de andre lande i EU
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2014 - 20:12 #9
der er en lille sjov ting - hvis en butik i et eu-land sælger årligt for mere end 500.000kr (eller også er det det halve - det er nogenlunde ligemeget) til dk, så skal de afregne dansk moms ved salg til dk. De lokale priser gælder kun hvis butikken ikke har et større slag til dk.
Køber du 250kg foder, så kommer butikken sikkert over grænsen, og så er det 25% moms oveni (du kan så få den engelske vat refunderet bagefter).
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 20:20 #10
250kg fodder er "kun" lige under 7000 kr. Så der skal alligevel et par bestillinger til for at ryge over 250.000kr. eller 500.000kr.
Men hvordan finder jeg ud af om de sælger så meget til Danmark? Kan man slå det op et sted, ringe til skat, eller spørger zooplus?
Er der evt et sted hvor man kan finde den regl, og læse mere om den?
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 20:36 #11
Er det dem der skal pålægge mig dansk moms, eller er det noget tolden vil gøre, hvis de fanger pakken? Går ud fra at det må være sælgeren, men prisen ændres ikke når jeg vælger Danmark som land.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2014 - 20:45 #12
det er butikkens opgave at opkræve korrekt moms/vat ved salg, så de skal selv vide, hvor meget de sælger til fx danmark.

det er så forskelligt fra land til land "Du skal momsregistreres og betale moms i kundens hjemland, hvis du sælger varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår. Vær opmærksom på, at nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro."

Så alt efter hvad den danske grænse og deres omsætning i dk er, så skal det engelske firma måske have oprettet dansk registrering.

Jeg ville bare ringe til skat - de sidder alligevel og laver intet fornuftigt.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2014 - 20:49 #13
#11 hvis butikken ikke har styr på det, og skat/told/post i dk har set mange pakker fra dem, så har de deres eget regnskab, og du bliver pålagt moms. De åbner fx også kasser med tobak fra polen (selvom det er eu-land), og pålægger afgifter.
Og det skal være til eget forbrug - ellers er der andre regler for b2b-handler.
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 20:56 #14
b2b handler?  Går ud fra det betyder, vidersalg eller noget i den dur.
Men tror nu ikke at de sælger det vilde til DK. Det er kun fordi jeg er sådan en nærrigrøv at har googlet, og søgt så meget for at finde den bedste pris. Tror de fleste køber deres dyremad i Dk :p

Nå, men så burde der jo ikke være noget i vejen for at bestille det hjem. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2014 - 21:08 #15
bare du så holder din samhandel/samkøb med venner på under 50000kr/år, så er det også momsfrit - køber du ind for andre for mere, så er du en butik, der skal momses ved videresalg til vennerne (du kan så trække noget andet fra - og så bliver det besværligt at forklare her).
Avatar billede illisher Praktikant
15. februar 2014 - 21:33 #16
Super. Så burde der ikke være noget i vejen med at bestille. :) Der burde være mad nok til ca 1 år. Så skal ikke købe ind igen før til næste år regner jeg med. :)
Avatar billede Beach Mester
16. februar 2014 - 01:03 #17
Jeg jobber i en virksomhed som står for størstedelen af transporten af varer fra Zoo+ og du kan roligt bestille hos dem, det er der rigtig mange andre i dk der gør uden at komme i klemme med div afgifter. Deres pakker bliver alle sendt inden for EU.

//B
Avatar billede finb Ekspert
16. februar 2014 - 13:38 #18
Det er et lotteri, du kan være heldig,
at din pakke ikke bliver udplukket af told.
Avatar billede illisher Praktikant
16. februar 2014 - 15:45 #19
Det er vel ligemeget om det er et lotteri eller ej, så længe man overholder reglerne, er der jo ikke noget for dem at komme efter. De må jo gerne åbne pakken og kigge, og se om der skulle være noget ulovligt i den. Det er jo lovligt det jeg importere, og det er fra et EU land, så de kan ikke kræve moms, eller fortoldnings gebyr.

Havde skrevet go spurgt dem hvorfra de afsender, og det var så ikke England. Men fra varehus i Tyskland, eller Holland. Og de er jo begge medlem af EU. Så jeg sender min bestilling afsted til aften. :)
Her er svaret jeg fik fra dem.
(Dear Mr. xxxxxxxxx,

Thank you for your message and your interest in zooplus.

Please be advised that we ship parcels from our German and Dutch Warehouses.

We trust you will not hesitate to contact us should you require any further assistance: https://www.zooplus.co.uk/contact/.

Sincerely,
Your zooplus Service Team)
Avatar billede Polly77221 Praktikant
23. september 2016 - 17:17 #20
Jeg kender dens ikke zoooplus men dette kunne være en anden mulighed for dig at se på jeg tror