Avatar billede Cfalck Nybegynder
15. februar 2014 - 19:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil denne bærbare være ok til CSS og Minecraft

Hej
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=acer-bærbar-pc--v5-573g-74508g1takk&id=0-4406904780
Jeg tænker på at købe denne  til min dreng på 13 til CSS og Minecraft - er den ok eller findes der bedre alternativer?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. februar 2014 - 21:25 #1
Er ikke sikker de programmer kan køre 64 bit.
Avatar billede Cfalck Nybegynder
16. februar 2014 - 09:44 #2
Tak - findes der 32 bit computere som er bedre alternativer ? Jeg vil nødig ende med at det ikke kører godt, han har sparet længe op for at kunne købe en ny computer :)

Er der nogle i forummet der ved noget om det ?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2014 - 11:19 #3
Hvad med https://www.komplett.dk/msi-ge70-173-full-hd/781359 ?
Den du har skrevet er også god nok. Men denne er noget hurtigere.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. februar 2014 - 12:12 #4
Her kikket lidt rundt på nettet, både Minecraft og CSS kan godt køre 64 bit.
Så der skulle du ikke få problemer :-)
Avatar billede Cfalck Nybegynder
16. februar 2014 - 22:35 #5
Hej begge

Mange tak for god hjælp, jeg vil klart overveje den fra Komplett, den ser super ud. Hører gerne hvis andre derude har  andre gode  forslag, ellers blir det Kompletts gamingmaskine:)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2014 - 16:31 #6
Når ja, næsten lige meget hvilken bærbar du køber med enten et nvidia eller amd grafikkort, skal du selv sætte den til rigtige grafikkort hvis du spiller minecraft. Ellers kører det over intels grafikkort som er indbygget i processoren, som er rimelig langsomt.
Avatar billede Cfalck Nybegynder
17. februar 2014 - 18:38 #7
Nu bliver jeg i tvivl, hvordan gør man lige det?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2014 - 19:58 #8
Rimelig simpelt på hvis man har nvidia grafikkort som den msi gaming bærbar fra komplett http://www.youtube.com/watch?v=Zh4HCadTY_A Ved omkring 0:25 ved siden af manage updates er der en knap hvor man kan vælge mellem dem.

Nvidia og amd kan ikke rigtig opdage om minecraft fordi minecraft kører over java, derfor kører den over den strømbesparende men også langsomme grafikkort som er indbygget i processoren.
Avatar billede Cfalck Nybegynder
17. februar 2014 - 20:31 #9
Det er super, det må jeg prøve!

Min anden dreng har faktisk problem med en ret ny Asus N55V i7 med et nvidia Geforce 610 M grafikkort og han klager over den er meget langsom, både på CSS og MC kan det være samme problem ?
Avatar billede Cfalck Nybegynder
17. februar 2014 - 21:40 #10
Jeg har lige prøvet det af på Asus PC'en og det ser faktisk ud til at få Minecraft til at performe meget bedre! Det er rigtigt godt, tak igen :)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2014 - 12:35 #11
Nvidia grafikkortet bruger bare mere strøm, så skift tilbage igen når han gerne vil have længere batteri levetid.
Avatar billede Cfalck Nybegynder
19. februar 2014 - 22:08 #12
Ok :)
Han siger at hans CSS stadig er ret langsomt, kan man også gøre noget ved det?