Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
16. februar 2014 - 21:33 Der er 1 kommentar

Backup af bærbar

Hej Eksperter.
Jeg har en bærbar med windows 7 Home-premium som jeg gerne vil have taget backup af. jeg vil gerne reinstallere windows på computeren så den igen kan arbejde som den skal.
Jeg har en ektern hadrdisk med seagate dashboard.
Problemet er at hvis jeg tager backup i gennem dette program, er det som om den ikke gemmer alt.

Har nemlig rigtig mange familiefotos gemt på den bærbare. Problemet med disse er at de er gemt i flere forskellge steder på computeren, så for at få alle med ville det være nemmere hvis man kunne kopiere den til den eksterne og derfra sidde og sortere filer.
Er det på nogen måde muligt, og hvad anbefaler I?

Hilsen Thomas

p.s Håber det gav mening hvad jeg ønsker
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2014 - 10:25 #1
gratis: Macrium reflect. Det kan lave et image af hele disken og komprimere det. Fra programmet kan du lave en bootcd og via denne får hele image tilbage (så disken bliver som nu - fx ved nedbrud), eller du kan i programmet åbne et image og bladre rundt i det og trække filer ud til din harddisk.
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx