Avatar billede zed_one Praktikant
17. februar 2014 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boganbefaling? ikke web-orienteret

Findes der anbefalelsesværdige bogtitler mht. javascript, som ikke fokuserer på dets brug i webudvikling?

Jeg skal bruge javascript til scripting i visse programmer jeg har med at gøre dagligt (diverse Adobe-programmer, Workflow-værktøjer mm.).

Jeg kan allerede hutle mig igennem at scripte ting, da jeg har et dybere kendskab til scripting med VBScript, men vil gerne have lært det grundlæggende, samt få lært det hele ordentligt.

Anyone? :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 11:04 #1
Javascript er jo "bare" et script-sprog som du selv siger.

var noget = "tekst";

if/else

for/while

etc etc..

Og om man så gør brug af funktioner til web eller adobe, er jo så der det bliver spændende.
Så vil nok anbefale dig at søge bredt i forhold til netop adobe.
Tror ikke du kan finde en bog som beskriver javascript uden af have en bid af web med i den...
Avatar billede zed_one Praktikant
17. februar 2014 - 11:14 #2
Grundlaget for mit spørgsmål er at de internetkilder jeg har fundet, nærmest kun fokuserer på web - og brugen på web og lokalt gætter jeg der er forskelle på. F.eks. har jeg megen adgang til filsystemet.

Men må i værste fald selv sortere lidt i hvad jeg støder på - det kunne blot være rart med en titel, hvis fokus var der hvor mit ligeledes er :-)
Avatar billede rax Praktikant
19. februar 2014 - 13:14 #3
Javascript - The Difinitive Guide 6th edition er en god mulighed: http://shop.oreilly.com/product/9780596805531.do

Det er dog en utrolig omfangsfuld bog, men den har en rigtig fornuftig adskildelse af, hvad der er core javascript, og hvad der er client javascript. Vil tro du kan finde det du leder efter heri.
Avatar billede zed_one Praktikant
21. februar 2014 - 08:58 #4
Hej Rax

Jeg har luret på titlen, og den ser ikke dum ud!

Tak for hjælpen!

Mvh.
-Kennet