Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 18:44 Der er 22 kommentarer

2 Windows

hej jeg har windows 7 home premium og windows 7 ultimate installeret på min pc. Jeg kan ikke komme ind på w 7 home premium.. Det vil jeg gerne da det egentligt ikke var meningen at jeg skulle havde gjort det... det var en ven der sagde jeg skulle... og min pc virker bare slet ikke nu.. Så spørgsmålet lyder hvordan kan jeg komme ind på winodws 7 home premium? :P

Dell XPS 15
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 19:10 #1
Er det for at få filerne ud der ligger i det system?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 19:13 #2
Prøv at skriv msconfig i kør og tryk på fanen Boot og se om begge systemer står der så flyt til den der ikke er markeret og vælg benyt som standard-
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 19:26 #3
Nej jeg vil bare gerne ind på windows 7 premium #1

----

Ultimate systemet er på engelsk dermed søgede jeg på run i start men fandt ikke noget.. :P

Er der en anden måde jeg kan finde det på? #2

----
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 19:33 #4
Er der ingen af systemerne der kan køre?
Ej heller i fejlsikret tilstand?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 19:33 #5
Du skal trykke på Windows tasten og på R tasten samtidig so får du en boks hvor du skal skriv msconfig
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 19:35 #6
Og hvis jeg Prøver at fabriksgendanne den til 14-01-2011 4:54 så gendanner den men det stadig windows 7 ultimate..

Er der noget jeg kan gøre for at det faktisk bliver fabriksgendannet så den starter helt fra starten? altså den er helt nyfødt ingen window 7 ultimate kun windows home premium?
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 19:39 #7
#4
Det ene system: windows 7 ultimate kører.
Men det andet kan jeg ikke komme ind i og det er det jeg skal.
____

#5
TAK! :-)
Men der er kun 1 windows :/

Altså jeg gik ind i boot og der var kun det ene..

____
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 19:49 #8
Så er den blevet opgraderet og så er det kun forfra
http://gratisupload.dk/vis_billede/707590/
Hvis du gennstallerer så sig ja til mappen old
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 19:53 #9
#8 Enig.
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 19:55 #10
#8
Jeg har prøvet det med run der var kun 1 mulighed at vælge og det er windows Ultimate, den anden er der ikke?

Hvor skal jeg sige ja til mappen old? Den gør det bare? :P
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 19:56 #11
Har du en Recovery partition på din Pc.
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 19:57 #12
#11
Ja via Dell Data safe - men når jeg bruger den går den ind på Windows ultimate og det hjælper ikke har prøvet :(

Det underligt..
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 19:57 #13
Mappen old får du mulighed for hvis du har en installations DVD!
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 20:00 #14
Og du har sikkert heller ikke som så mange andre  lavet gendannelses diske da du startede op første gang?
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 20:02 #15
#13
Har ingen dvd det et program der hører med på computeren.
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 20:05 #16
Nej Dell har et program der hedder dell local data safe 2.0, programmet har 1 gang i hele mit liv jeg tændte for den oprettet en fabriksgendannelses fil som jeg kan gendanne fra. Når jeg gør det så gendanner den til 2011 hvor jeg ikke havde windows ultimate. Men der er noget galt for når jeg gør det er det stadig kun Windows ultimate der er der, altså windows 7 home premium os mappen kan jeg se men kan ikke komme ind på styresystemet..
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 20:12 #17
Så skal du ud og låne en tilsvarende DVD og bruge koden fra ægtheds certifikatet på din Pc.
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 20:31 #18
Hvor gør jeg det?

og opret lige svar til point.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 21:08 #19
Jeg samler ikke point!
Du må jo prøve i omgangs kredsen.
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 21:16 #20
okay :P

Så det vil sige jeg kender fx en der ejer en dell xps 14 kan jeg så bruge hans også selvom jeg har en dell xps 15?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2014 - 21:22 #21
Du kunne jo prøve
Avatar billede AndreasRyen Nybegynder
17. februar 2014 - 21:34 #22
okay, men hvad skal jeg direkte spørge om så´?