19. februar 2014 - 11:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min PC vil ikke udskriver til xerox phaser 6000 farvelaserprinter

Jeg har en stationær pc, der kører Windows 7 x64
1 hp Compaq mini der kører XP desuden 2 USB printere
HP Laserjet og Xerox 6000 B farvelaser

Begge printere udskriver uden problemer fra HP Compaq Windows XP - virker også,da teknikeren fra Xerox sluttede printeren til sin bærbare windows 7

men lige så snart, jeg vælger Xerox til udskrift fra min stationære Windows 7 PC, så sker der ingenting - når jeg udskriver en testside, så melder den, at testsiden sættes i kø - udskriver - og så forsvinder testsiden uden at blive udskrevet
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2014 - 13:03 #1
har du nu et printerikon i systembakken? så højreklik og åben - tjek, at der ikke ligger gamle/defekte jobs i (reelt: slet alle dokumenter). Og test så med ny udskrift.
20. februar 2014 - 10:12 #2
tak for speedy svar - ja det er checket -
hvis jeg vælger udskrift af .txt, .doc eller .pdf melder den, at den udskriver - og så sker ikke mere

når jeg vælger hp laserjet til udskrift, så udskrives alt også testside

den eneste mærkværdighed jeg kommer på er, at jeg definerer USB001 men printeren kalder den usb001 - jeg kan afkrydse dem begge (enten eller), men hvis jeg klikker på usb001, så melder den USB001 som aktiv i afkrydsning, når jeg åbner  ikonet igen
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2014 - 10:20 #3
Prøv uden printer tilsluttet, at afinstallere den. Genstart, og installer printer (tilslut den først når/hvis programmet beder om det).
20. februar 2014 - 10:57 #4
jeg tog kablet ud - fjernede printeren og tilføjede den - installerede driveren (x64) og definerede porten til USB001 OG TILSLUTTEDE SÅ PRINTEREN

UDSKRIFT AF TESTSIDE maskinen melder TESTSIDE - sætter i kø - derefter udskriver hvorefter printjobbet forsvinder

udskrift af Word doc eller pdf - ingen tilbagemelding og dokumenter ryger heller ikke i kø
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2014 - 11:07 #5
er det muligt ikke at bruge 'USB001' (den konflikter måske med hp), og definere fx en USB002?
24. februar 2014 - 00:27 #6
hej igen - jeg kan definere Xerox til USB001 og HP Laserjet til USB002 -
resultat HP udskriver testside og alle doks uden problemer
Xerox skriver den sætter i kø udskriver og sletter jobbet, men der kommer intet ud - hvis jeg trykker på (info)knappen og holder den nede så udskrives 3 sider status rapport ud - printeren med konstant lysende grønt lys til indikation af den er klar

printer utility programmet melder Power Off og melder at porten er usb001 (små bogstaver)selvom jeg har defineret USB001
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2014 - 06:44 #7
Når nu hp er flyttet til 002, så slet og geninstaller (efter genstart) Xerox på 001. Og så test en sidste gang.
11. marts 2014 - 17:16 #8
sorry claes er ikke kommet en løsning nærmere
udskriver jeg testside sættes dok i kø - der meldes, at dok udskrives og dok fjernes men der kommer ingen udskrift
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2014 - 18:59 #9
Jeg har ikke andet, bare luk.
21. marts 2014 - 06:49 #10
tak for hjælpen
21. marts 2014 - 06:51 #11
tak for hjælpen
21. september 2014 - 11:48 #12
lukket
21. september 2014 - 11:51 #13
lukket