Avatar billede fogtoo Nybegynder
21. februar 2014 - 07:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Power supply til grafikkort

Jeg har lige været ude og investere i et nyt grafikkort og monteret. Jeg havde tidligere et ældre kort som brugte (jeg er ikke sikker på hvad de korrekte termer er), et 8-pin strømstik.

Mit nye grafikkort "skal bruge" 2 8-pin connecters. Jeg leder igennem hvad der kommer ud af min strøm forsyning, som er relativ ny(750w), men der er kun een 8-pin og een 6-pin. Jeg satser på det bedste og smider de 2 stik i kortet og starter op. D.v.s. at der er 2 pins der ikke er connected.

Computeren er startet op, og det virker ikke som om at der umiddelbart er nogen problemer, men er der noget som er helt galt og er jeg nødt til at gå ud for at købe en ny for ikke at risikere at hele computeren springer i luften på et tidspunkt?
Avatar billede shako Novice
21. februar 2014 - 08:13 #1
2x8 pin (det må være et hurtigt kort) forekommer ofte som et stik med 6pin connector og 2 ekstra ved siden af:

http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg

(Se til højre på billedet).

Tilslutter du 8pin og 6pin kan det sagtens virke, og hvis du undlader overclocking er der nok ingen fare - aligevel bør man bruge det producenten anbefaler (2x8pin).

Vil du investere 20kr så kan du købe:

http://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/intern-2-x-5-25-plug-pci-express-8-pin.html
Avatar billede fogtoo Nybegynder
21. februar 2014 - 14:17 #2
Jeg takker for svaret, og sender point i din retning. Jeg fandt de "2" ekstra pins. Jeg vidste ikke at der var nogle men kunne connecte på den måde, men jeg fik sat det til.