Avatar billede mikman Nybegynder
21. februar 2014 - 10:42 Der er 2 kommentarer

C5 Concorde V1.8, slette gamle debitore

Jeg har 3500 kunder i mit debitor kartotek. Men de 2500 er gamle kunder som vi ikke har noget at gøre med mere.
Er der nogen måde at slette de kunder som ikke har fået udskrevet en regning de sidste år eller lign.?
Avatar billede mariaf Juniormester
21. februar 2014 - 22:20 #1
Alle åbne poster skal være udlignet og debitor skal være sat til engangskunde. Så kan du slette dem under Periodisk.
Avatar billede danjo Novice
14. maj 2014 - 15:58 #2
Der skal laves en XAL kørsel, hvor
1. hver enkelt kunde tjekkes for sidste fakturadato
2. hvis den sidste fakturadato er før den du angiver, markerer man feltet "Éngangskunde".

Nu kan man så køre den kørsel som mariaf nævner.

Hvis du ikke har basisudvikling, kan man lave koden i en rapport. Hvis du er interesseret kan jeg koble op og lave koden for dig, da det tager for lang tid at skrive her i dette forum.