Avatar billede PeterMejer Novice
24. februar 2014 - 19:17 Der er 1 kommentar

Vis liste ved forskellige værdier.

Hej Guys & girls,
Jeg har en udfordring der hedder at jeg:
1. Skal have en automatisk endelse på et nummer, afhængig af, hvilken måned der er aktuel.
dvs. 12166-xxx skal blive til 12166-001 ved januar og 12166-012, hvis den aktuelle måned så er december. Feltet skal - udover de enkelte valg - også være redigerbart.

2. Hvis feltet er et af de 12 numre skal der i et andet felt være mulighed for at vælge værdier fra en liste. Hvis ikke der er en værdi, skal feltet være fritekst.
Hvordan i alverden klarer jeg det?

pft.

Peter
Avatar billede PeterMejer Novice
25. februar 2014 - 20:53 #1
Hej,

Nå, så fandt jeg ud af lidt af det. MEN... Jeg har stadig udfordringer med at vise en liste med værdier, hvis en celle har en bestemt værdi. Men det er selvfølgelig muligt at jeg griber det forkert an. (Det er set før).

Hvis jeg nu har en værdi, f.eks. 12166-001 i celle A1, víl jeg gerne have mulighed for at vælge værdier fra en fast defineret liste i B1. Hvis værdien i celle A1 er f.eks. 12167-001, skal man kunne vælge værdier fra en anden liste. Hvis værdien i celle A1 ikke er en af de to værdier, skal man kunne skrive fritekst i celle B1.

Hvordan i alverden fikser jeg det?
pft.

//Peter