Avatar billede newbie.dk Praktikant
25. februar 2014 - 00:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FTP løsning til flere brugere

Jeg har en ven der har et lille firma hvor de ansatte tit har brug for en god ftp løsning.
Jeg har foreslået dropbox og ligende men det er åbenbart ikke helt optimalt til deres brug og de filer og indhold de udveksler.

Kender i til en smart FTP løsning, hvor brugeradministrationen er meget simpel, og man feks kan sætte forskellige regler op, måske sletning af filer efter X antal dage.
Og der er sikkert mange andre ting der kunne være smarte at bruge i den forbindelse, dem må i også gerne nævne hvis i kender til nogle.
Den må ikke være alt for kompliceret at bruge, feks skal de helst ikke lære ikke FTP klient at kende.

Det kan være en løsning der bliver hostet ude eller måske det bedste at de selv sætter det op. Enten på deres egen server eller køber sig til serverplads ude, som måske vil være det bedste.
Avatar billede grantland Novice
25. februar 2014 - 08:17 #1
Nemmeste læsning vil være selv at sætte en FTP server op, på en server eller en NAS hvor man så sætter en schedule til at slette filer som er en bestemt antal dage gammel.
Avatar billede grantland Novice
25. februar 2014 - 09:42 #2
hvis man FX bruger en Synology NAS har man mulighed for at bruge en funktion som hedder Cloudstation,

det fungere lige som Dropbox, bortset fra at den synkronisere ens filer med den Synology NAS man har stående. så man altid har backup af sine filer og her er ikke begrænsninger på filtyper eller størrelser.
Avatar billede acore Ekspert
25. februar 2014 - 11:01 #3
Du kunne også installere http://owncloud.org/ på et webhotel, og så bruge det. Strengt taget er det vel ikke en "ftp-løsning", men snarere en webDAV eller browser løsning. Det er billigt og enkelt.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
29. april 2014 - 00:36 #4
Mange tak - jeg har prøvet owncloud og det er super godt.
Ligger du et svar
Avatar billede acore Ekspert
29. april 2014 - 17:39 #5
Kommer her