Avatar billede kontakten Praktikant
25. februar 2014 - 16:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside

Hej:)

Vi har ikke meget kendskab til website og håber at vi her igennem, kan komme i kontakt med en, som har lyst til at hjælpe os.

Vi skal have oprettet 2 små website.

Og så skal vi have flyttet en hjemmeside fra en server til en anden server.

Vi kan ikke tilbyde betaling for dette. Men du skal naturligvis have lov til at skrive dig på som udvikler - så hvis du har lyst til at hjælpe os, hører vi gerne fra dig.

Hilsen Louise
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2014 - 17:39 #1
Det kan godt være det det lyder hårdt det her. Men hvad får folk til at tro at de gider stille op gratis, lige så snart det gælder IT? Spørger du også en tilfældig person på gaden om denne gider hjælpe dig med at male dit hus, ordne din have osv uden nogen form for betaling?
Avatar billede kontakten Praktikant
25. februar 2014 - 17:57 #2
Hej og det er helt ok at du skriver sådant - men der er altså nogen der gerne vil have nogle øveopgaver :) Men dit svar er ok :) Louise
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. februar 2014 - 18:01 #3
Så sandt, så sandt, men så bliver resultatet også derefter ;o)
Avatar billede kontakten Praktikant
25. februar 2014 - 18:45 #4
Alle skal have en chance, også nybegynder - og der er vi med i opløbet... Det hjælper alle, at vi løfter i flok :)
Avatar billede repox Seniormester
25. februar 2014 - 18:52 #5
Det er meget normalt inden for votes branche at folk tror at vores tid er grati, bare vi får lov at smide vores navn på skidtet.

"Øveopgaver" er et helt nyt udtryk for mit vedkommende. Mange omtaler det som en "opgave for en gratis reference". Jeg ved ikke hvad der er mest fornærmende.

Desværre har OP ret; på et eller tidspunkt (eller fora) vil der sidde en stakkel som påtager sig opgaven for referencens skyld, hvis repræsentative værdi af artens opgave er lig nul, og dermed underminerer den værdi kompetencerne og erfaringerne er værd.

Det er jo heldigvis med websites som det er med biler; man får nøjagtigt hvad man betaler for - ikke en øre mer'.
Avatar billede pstidsen Novice
25. februar 2014 - 18:56 #6
Jeg vil gøre det næsten gratis. Lad os sige 2500.
Avatar billede kontakten Praktikant
25. februar 2014 - 19:09 #7
Det er virkelig latterligt. Dette var ment som et venligt tilbud og jeg vil således ikke besvare flere af disse henvendelser. Louise
Avatar billede repox Seniormester
25. februar 2014 - 19:14 #8
Et "venligt tilbud"? Hvad tilbyder du? Flere timers arbejde i bytte for referencen?

Beklager, men det er ikke et "venligt tilbud". pstidsen kom med et venligt tilbud.
Avatar billede repox Seniormester
25. februar 2014 - 19:19 #9
Egentlig, så kunne det klæde disse gratister at forklare hvorfor de ikke vil/kan betale for at få udført arbejdet.

Er det velgørenhedsarbejde? Er det opstart firma hjemmeside? Er det frimærkesamlingen der skal online?

Hvis man vidste mere om opgaven og baggrunden for manglende evne eller villighed til at betale for arbejdet, kunne det være man undgik, hvad OP betegner som latterlige, svar.

"Øveopgave"... hold nu op...
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2014 - 20:11 #10
Hvilke websites er det og hvad/hvem er det for? Måske kan vi henvise til click-once løsninger der kan bruges.
Avatar billede Juhlsmurerfirma Nybegynder
26. februar 2014 - 01:52 #11
Hej

Det med en øveopgave er faktisk ikke helt dårligt. Jeg har selv brugt det, da jeg kender en der læser til mediegrafiker, og havde brug for at få noget erfaring. Han har lavet mit firmalogo og har været behjælpelig med fif til en hjemmeside, som jeg godt nok havde et firma til at lave. Dette kun pga. af at han mente han skulle bruge et par måneder til at lave den.. Når men nok om det. Synes det er helt i orden at spørge om en hjælpende hånd, og hvis man ikke spørger, får man jo aldrig noget.
Hvis i vil se resultatet der er lavet som en øveopgave kan i se den her: www.juhlsmurerfirma.dk
Avatar billede repox Seniormester
26. februar 2014 - 08:29 #12
#11

Øveopgaven i et logo er måske også lidt en anden boldgade; det svarer jo lidt til at gå til en køkkentatovør, så jeg synes ikke det er rimeligt at sammenligne.

Lad os antage du skal have skiftet din tandrem på bilen - og en gut som engang har svejset sin egen udstødning har en fantasi om at blive hobbymekaniker. Ville du tillade ham at prøve at skifte din tandrem, for han kan øve sig? Eller ville du gå til en faglært mekaniker som har erfaringen og også kan give garanti på udskiftningen?
Avatar billede kontakten Praktikant
26. februar 2014 - 13:07 #13
Som jeg skrev senest ville vi ikke kommentere latterlige input. Men jeg gør en undtagelse, idet vi må konstatere at vi omgås individer der kun har til formål, at brokke sig.

Til dem kan jeg kun sige: Få jer et liv, som formentlig også ville klæde jer meget mere.

Til de positive svar: Vil vi takke mange gange og kontakte jer direkte.

Knus Louise
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2014 - 13:24 #14
#13
Kan nu ikke se der har været så mange negative "vibber" i denne tråd. Du er vist den der har været mest negativ. Der er folk der lever af det du forsøger at få gratis, og de folk ved som regel hvad de har med at gøre. Vi prøver bare at åbne øjnene på dig og fortælle dig hvad du kan forvente at få ud af dine "øveopgaver". Men du vil jo ikke fortælle hvad siderne skal bruges til. Er det f eks din datters hesteside, hvor hun kan skrive lidt om hendes konkurrencer osv, er det vel OK med en "øveside". Er det derimod en professionel side, måske webshop eller lignende, skyder du nok dig selv i foden.
Avatar billede kontakten Praktikant
26. februar 2014 - 13:45 #15
Få jer nu et liv og stop det brok.

Der er nogle der hjælper hinanden og så er der dem der ikke gør.
Derudover er der dem, der bare brokker sig og til dem vil jeg bare sige, se ud ad vinduet, solen skinner og sommeren er på vej.

Få jer nu et liv.... der er også glæder ved livet.
Avatar billede repox Seniormester
26. februar 2014 - 13:47 #16
#13

For det første er det temmelig barnligt at bede os om at få et liv.
Vi lever faktisk af det som du gerne vil have os til at gøre gratis for dig.

For det andet, så gør du ingenting for din opgave selv. Ingen uddybning ingen forklaring bare en "gør det her gratis".

Tag noget ansvar i stedet for bare at være negativ; det ville have givet dig bedre respons.
Avatar billede repox Seniormester
26. februar 2014 - 13:48 #17
Nå, den tråd her bringer ikke OP videre i sin indstilling.

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares