Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2014 - 13:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Extern HDD laves om fra MAC til WIN

Hej
Jeg har en ex tern HDD som har kørt sammen med en MAC book pro kan jeg ved hjælp af en Windows maskine omdanne den så jeg kan bruge den i et Win. system?

Jeg synes ikke at jeg kan få forbindelse med den, hvis jeg sætter USB i computeren.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2014 - 13:39 #1
Eller rettere den ligger ikke under Computeren.
26. februar 2014 - 14:23 #2
... du skal total formatere den i Windows format (NTFS) ... for at kunne bruge den i ... Windows...

NB: Så mistes jo evt. DATA som du har derpå ...
Avatar billede Blueeyez Mester
26. februar 2014 - 14:29 #3
Og mac kan ikke med ntfs så hvis den skal det er det en god ide at bruge exfat eller fat32
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2014 - 15:08 #4
Hvis du ikke kan se den under Computer! Så gå til start og skriv diskmgmt i søgefeldtet og vælg fra det fremkomne Ikon.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2014 - 19:56 #5
Hvis jeg skriver diskmgmt s0m du foreslår så kommer der flere ældre filer frem men ingen ikoner.
Jeg har nu prøvet at skille den ad så har jeg sat den i en kopienhed så kan jeg se den i diskhåndtering men jeg kan kun slette den (den primære partition) ikke formatere den.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. februar 2014 - 20:09 #6
Jeg har til dato endnu ikke set en win pc hvor det ikke virker,
den ligger i Windows mappen system 32
http://gratisupload.dk/vis_billede/707961/
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2014 - 20:11 #7
Godt så, slettede enheden og fik så lov at opbygge den igen og formatere den, så nu vil jeg samle den og se om den fungere som external HDD
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2014 - 20:13 #8
Svar hvis du vil have point :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. marts 2014 - 16:36 #9
ingen vil
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2014 - 10:56 #10
Nu er der jo heller ingen der aner hvem du ville tildele point????? :-(
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. marts 2014 - 12:01 #11
Skrevet ons. d. 26. februar 2014 kl. 20:13:23| #8

Svar hvis du vil have point :-)

Hvad mon dette indlæg betyder, at jeg er ligeglad eller at dit forslag ikke hjalp en bønne, nææ den blev skilt ad og HDD sat i min kopieringsenhed og der blev den formateret.
Så stop lige
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2014 - 12:19 #12
Jeg samler overhovedet ikke point og har ikke gjort de sidste par år! men jeg ser dog at der var andre der har deltaget derfor er der jo ingen der ved hvem du henvender dig til eller??