Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
27. februar 2014 - 21:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte pc

Hejsa.

Jeg har et lille problem . Jeg slukkede min com da fejlede den ikke noget ville så tænde den igen 1 time senere og så skriver den dette

. "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key " .

Jeg har snart prøvet alt . Skiftede kabler , været i bios og se om hdd var nr 1 i boot , lavet bios til default , og har haft min HDD i en anden com og der virker den fint .

Håber en kan hjælpe :)

Hilsen Rasmus
Avatar billede ferro Nybegynder
27. februar 2014 - 22:07 #1
Kan BIOS se harddisken? Kan en harddisktest (evt. ultimatebootcd.com) se harddisken?

Kan du trykke F9/F10/F12/Enter el. lign. for at vælge boot device og se harddisken der?
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
27. februar 2014 - 22:11 #2
Når jeg trykker del kommer jeg ind i bios ok kan sætte hdd til 1 prio men hvordan ved jeg om bios kan se den ??
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
27. februar 2014 - 22:29 #3
nu har jeg sat en anden HDD i og den gør det samme :(
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 10:53 #4
Har du rent fysisk sat en helt anden harddisk i ? Så kan den jo i hvert ikke starte på en ny tom disk.

- Set den gamle i igen.
- tast F8 som en gal lige når du tænder - bliv ved til der kommer en boot skærm op hvor du vælger disken. Enter.
Måske starter den nu.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:08 #5
haha nej var en anden Hdd med windows på . Men prøvede som du sagde og F8 skete der ikke noget men den har en boot menu under F12 så trykkede på den . Under den kan jeg kun vælge

USB:Generic - SD/MMC
USB:Generic - Compact
USB:Generic - SM/xD
USB:Generic - MS/MS-pro
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 11:19 #6
en anden HD med windows på vil efter al sandsynlighed heller ikke virke - den skal jo gerne matche hardwaren.

Snurrer din HD når den får strøm ?

Har du et cd-drev i maskinen ? Så burde dette også komme op i en boot menu. Men jeg tror ikke det er F12 - det er ofte en F?? som der IKKE blir gjort opmærksom på (det står ikke på skærmen). Du skal trykke F8 eller måske F2 INDEN der overhovedet kommer noget op på skærmen.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:38 #7
Ja men Hdd summer . Det er en Packard Bell com når jeg tænder den står der

Del: Enter Setup
F12: Boot menu

Og ja har også et cd-drev i maskinen
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 11:42 #8
ja, men du skal ikke vente på at den skriver Del: Enter Setup
F12: Boot menu
Du skal taske F8 10-30 gange MED DET SAMME du tænder
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:43 #9
sker der ikke noget ved
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 11:49 #10
så prøver du det samme med alle de andre F??
Den ER der et sted
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:54 #11
hmm nej der sker ikke så meget kun fed F12 knappen
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 11:59 #12
ok, men du siger at den ER i BIOS og står som disk prio 1 ?
Tyder jo på den har en fejl så - mangler en win opstart fil.
Nogen gange ender man desværre der hvor man er nødt til at geninstallere.
Har du en win dvd ? Prøv evt at køre en recovery derfra.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 12:03 #13
ja har jeg da men der sker ikke noget når jeg sætter den i :)

Har også prøvet at tage HDD og sætte den i vores anden com og der starter den fint op
Avatar billede phcphc Nybegynder
28. februar 2014 - 12:36 #14
ja ok, så lyder det jo næsten til at du er ude i en bundkort fejl.
Det er svært at komme med flere bud på afstand.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
28. februar 2014 - 12:39 #15
ja det er sku lidt skod . For ja det virker som om den ikke kan se hverken Hdd eller cd-drev