Avatar billede bipbipbip Nybegynder
28. februar 2014 - 02:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lås til bærbar uden Kensington låsehul

Hej,

Jeg har kik på en Asus Zenbook, men der er ikke noget Kensington låsehul til at låse computeren fysisk fast til noget.

Det er lidt af et problem, da jeg i den grad har brug for at låse den fast i ny og næ.

Så er der nogen af jer der kender til en alternativ måde at låse den fast?

Fx. en ekstern Kensington lås der limes fast til den bærbar med superlim el.lign.

Tak for hjælpen.
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
28. februar 2014 - 18:10 #1
Drop limen. Det bliver bar noget rod..

Den her har jeg, og den fungerer perfekt:
http://www.engadget.com/2006/01/18/usb-lock-provides-dubious-security-solution/

Kan desværre ikke huske hvor jeg købte den, men mener jeg gav omkring 100 kr.

Du sætter den bare i USB-porten og drejer nøglen, og så sidder den altså bare fast. Ligesom en Kensington.

Håber det kan bruges.

God weekend :)
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
28. februar 2014 - 18:15 #2
Og nå ja, de skriver den kan skade USB-porten og ikke er helt sikker. Men de skrev det altså i 2006 - før produktet kom på hylderne. USB-porten går IKKE i stykker, og nej, den er ikke helt sikker. Men det er en Kensington heller ikke. De kan bare klippes over med en tang, men det gør at den ikke lige kan tages under armen.

Den eneste måde at beskytte det ordenligt er laserstråler i hele rummet og dertil automatiserede maskingeværer og landminder - men hvem har lige det?

Den sidder rigtig godt fast. Bruger min hver dag :)
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
28. februar 2014 - 18:15 #3
miner
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
28. februar 2014 - 21:31 #4
Hvad hedder den officielt? Jeg har prøvet at kigge lidt rundt omkring, men har ikke kunne finde nogen til salg.
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
01. marts 2014 - 00:05 #5
Ja se, det er lidt et problem.

Jeg kigger lige på min i morgen og vender tilbage.

Mvh
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
02. marts 2014 - 01:10 #6
Super. Tak for det.
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
03. marts 2014 - 16:22 #7
Undskyld det sene svar.

Min er købt hos Umates.
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
03. marts 2014 - 20:12 #8
Tak.