Avatar billede flu49 Nybegynder
01. marts 2014 - 18:10 Der er 6 kommentarer

Digitalt TV, Boxer og ekstern harddisk

Jeg har netop købt et nyt tv Philips 40PFL3078T. Jeg bruger Boxer og har kortindgang i tv'et. Der er 2 HDMI-indgange på TV.

Jeg vil gerne kunne tilslutte en ekstern harddisk til TV, så jeg kan optage og se udsendelser. Har en Verbatim 500 GB harddisk med eSata.

Hvordan sætter jeg det op, så harddisken kan optage udsendelser, uden at TV er tændt? Boxer-kortet sidder jo i TV'et, og styrer vel programadgangen.

/FLU
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2014 - 20:30 #1
Boxer kortet enkoder  blot signalet Tuneren skal være tændt hvilket betyder at der skal være strøm på TV En Video modtager har sin egen tuner
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 07:42 #2
Er der kun eSata udgang på den, eller også en usb?

På de fleste tv i dag er der jo optage funktion i fjernsynet blot man tilslutter en usb pind eller en usb harddisk. Formatet i mediet skal sandsynligvis være fat32 for at virke.
Kan se her at dit tv understøtter funktionen, og at der er et usb stik til formålet: http://download.p4c.philips.com/files/4/40pfl3078t_12/40pfl3078t_12_pss_dandk.pdf
02. marts 2014 - 08:41 #3
Ref #2: ... og du skal ikke forvente at kunne 'se' disse optagede filer på en PC bagefter ... eller omvendt .... Ligge i deres eget format, som en PC ikke kan håndtere !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 08:50 #4
#3 Lige præsis :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2014 - 09:17 #5
Man kan jo stadigvæk ikke optage uden Tuneren er tændt!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 18:53 #6
#5 Nej det kan man ikke.
Men når et tv har indbygget optage funktion tændes tuneren uden billedet kommer på og optager programmet og lukker ned bagefter. Sådan fungerer det på mit Luxor tv.
Kan ikke forestille mig at Philips ikke fungerer på den måde.