Avatar billede jakobi15 Nybegynder
02. marts 2014 - 19:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

OS fra harddrive til ssd

Hej har lige købt en ssd(Hvis nogle skulle være nysgerrigehttps://www.komplett.dk/samsung-ssd-840-evo-250gb-bk-oem/791618)

Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge min recoverydisk fra mit styresystem til at flytte styresystemet til min ssd.

Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp i kan give mig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 21:08 #1
læs, hvad du har købt: Der er et færdigt program med i pakken til at overflytte til ssd'en

Easier-than-ever upgrade tools

As SSDs become more main stream, it is
important to make the installation process as
smooth and simple as possible. Samsung's Onestop
Installation Navigator is a comprehensive
guide for software setup, data migration process
and hardware installation. The Samsung Data
Migration software is simple to use - yet provides
a very powerful "Custom Cloning" feature that
makes migration work even when source data is
greater than the SSD's capacity. In addition,
SATA to USB 3.0 connector makes data
migration up to three times faster than USB 2.0
for laptop upgrades. Together, it is now easier
than ever to get setup and running with
Samsung SSDs.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 21:11 #2
i øvrigt - mange recovery-diske forudsætter en skjult partition på disken med original software og licensnøgler - der er der ikke på ssd'en, så det vil næppe virke.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. marts 2014 - 06:53 #3
Så jeg bliver altså nød til at købe et nyt styresystem?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2014 - 08:15 #4
Nej - det medfølgende software kloner din gamle disk med Windows og opsætning. Ssd'er vil være klar til brug efter programmet er kort.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. marts 2014 - 11:31 #5
Men vil den så ikke kræve en registreringskode til styresystemet når jeg installere det på ssdén?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2014 - 11:39 #6
det hele overføres - men windows skal måske aktiveres igen pga skift af hardware. Det klares enten online, eller via gratis telefon til en robot.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. marts 2014 - 14:59 #7
tak for hjælpen claes57 :)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
03. marts 2014 - 21:29 #8
Windows skal ikke aktiveres efter cloning,jeg har clonet mange gange og jeg har aldrig skulle genaktivere,når man cloner kommer det hele med over på den nye disk også aktiveringen,og i øvrigt også Recoverypartionen