Avatar billede globetrasker Praktikant
02. marts 2014 - 23:50 Der er 5 kommentarer

Irriterende støj fra blæser

Hej

Jeg oplever at min pc støjer helt uforholdsmæssigt meget periodevis fra blæseren. Der er selvfølgelig en vis sammen hæng med de programmer jeg har åbne, men støjen kommer og bliver ved selvom alt er lukket ned.

Kan man gøre noget for afhjælpe støjen?

Operativsystem er Windows 7
Processor Intel Core I7-2670QM 2,2 Ghz
Toshiba 6 GB

Bruger primært pc til alm. internet, herunder Netflix etc., og musik (I-tunes)

Nogen gode ideer?

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2014 - 08:15 #1
Bærbareller stationær?

Der er nok støv ved blæseren og ellers kan en kølemåtte gøre en del. (Hvis det er en bærbar)
Avatar billede globetrasker Praktikant
03. marts 2014 - 18:42 #2
Det er en bærbar pc.

Kan det lade sig gøre effektivt at rense blæseren?

Hvad er en kølemåtte?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2014 - 20:09 #3
Det kommer an på om det er nemt at komme ind til blæseren.. I de fleste bærbare er det ikke. Hvor gammel er den?

En kølemåtte er en slags måtte med en blæser i som tilsluttes bærbarens ene usb port og får strøm til blæseren.
Avatar billede globetrasker Praktikant
03. marts 2014 - 20:20 #4
Den er ca 2 år gammel. Umiddelbart ser det ikke lige ud til, at det er specielt nemt at komme ind til blæseren. Har netop forsigtigt prøvet at støvsuge genem luftindtaget.

Måske det er et forsøg værd med en kølemåtte.

Tak for din hjælp i øvrigt
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2014 - 20:32 #5
Blot husk at se hvor kølemåtten blæser, da det ikke hjælpef hvis den køler på midten, mens luft indtag i bærbar er i venstre side af bunden..

En støvsuger kan, men der burde nok os nyt kølepasta på og det er der det næsten bliver umuligt. (Når jeg kigger på nærbare så kigge jeg altid om hvorvidt jeg kan skifte kølepasta uden at skulle skille hele madkinen, da det jo nemt kan gå galt.