Avatar billede Frantz44 Nybegynder
07. marts 2014 - 20:51 Der er 23 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke få IE9 og nu IE11 op på skærmen?

Jeg har en HP bærbar med W7 x64 fuldt opdateret.. og jeg kan lide EI 9!
For nogen tid siden opstod der pludselig det problem, at IE9 ikke kunne hente noget FRA genvejen på skrivebordet; de genveje (som jeg var så glad for), og som den kunne placere NED PÅ skrivebordet. Jeg kunne så i en periode få Google til at hente de af IE9 placerede genveje!
Når jeg prøvede at geninstallere IE9 blev installationen afbrudt med meddelelsen,"at IE9 allerede var installeret".
Jeg håbede så med IE11 installationen, at problemet måske kunne løses. Nu forsvandt imidlertid IE helt fra skærmen og jeg har ikke kunnet få det op igen.
Nu er IE11 installeret og opdateret og fungerer tilsyneladende i det skjulte, men få programmet frem som browser kan jeg stadig ikke.
Det er bare som om IE-installationensprogrammet ikke kører.
Har nogen en ikke alt for teknisk løsning, så ville jeg være meget taknemlig
Mvh
Frantz
Avatar billede Antlars Novice
08. marts 2014 - 11:33 #1
Prøv at klikke på start - kontrolpanel - internetindstillinger - programmer.
Der vil øverst være din standardwebbrowser.Sæt flueben hvis den viser Internet Explorer, derefter anvend-OK.
Avatar billede Frantz44 Nybegynder
08. marts 2014 - 22:00 #2
Hej Antlars

NU FÅR JEG IE11 OP PÅ SKÆRMEN, MEN MED HVID SIDE, DER KORT EFTER GÅR NED.

Tak for dit råd. Jeg kunne ikke få standardbrowser frem til at sætte et flueben i. Efter at have søgt rundt endte jeg så ved "Windows funktioner" til/fra. Her viste det sig, at IE11 ikke havde flueben.
Efter at have sat flueben, ventet på ændring, genstartet, fik jeg så sandelig kontakt til IE11 i "alle programmer"............Men
Nu kommer IE op på skærmen med overskriftsbjælke og hvid side. Efter et øjeblik går siden ned igen.. og det gentager sig.
Jeg har åbnet både via åben, som administrator og fra Programmer x86
Samme resultat!
Har du flere gode råd?
Mvh.
Frantz Felk
09. marts 2014 - 08:31 #3
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

og/eller

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede Frantz44 Nybegynder
09. marts 2014 - 18:17 #4
Hej.
Først en stor tak for din ulejlighed med svar.
Jeg har allerede CCCleaner installeret og bruger det tit. Det siges at være det bedste oprydningsværktøj, og det bruges af det offentlige.
Når jeg CCC-skanner i "Windows" "IE" er der flueben i alle i kasser minus de 2 nederste.
I "avanceret" er der ingen flueben sat.
Under "Register" viser der sig 2 IE problemer efter skanning:

Ubrugt filtype - Data:.INS - Registreringsdatabasenøgle: HKCU\Software\Microsoft\Window\Current Version\Explorer\fileExts.INS
og
ActiveX/Com problem - Data: InPro Server 32\program files(x86)\internet explorer\ieproxy.dll

Reparation af de 2 ovennævnte fejl sættes i gang.
Ny skanning: 1. fejl: .INS er væk
            2. fejl: viser igen ActivX/Com fejl, men nu med registreringsdatabasenøgle: HKCR\CLSID\(xxxxxxxxxxxxxx)
Genstart.
Får - som tidligere IE op på skærmen: Hvid side med overskriften:
"internet explorer (svarer ikke)" Efter nogen tid lukker det ned.
Mvh.
Frantz Felk
10. marts 2014 - 05:29 #5
Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Frantz44 Nybegynder
10. marts 2014 - 16:49 #6
Hej.
Tak for din entusiasme.

Ved >cmd> i søgefeltet ved "start" får jeg IKKE cmd.exe!!
Via "tilbehør" > "kommandoprompt" får jeg C:\users\Frantz Felk>?!
??
Men mener du med CD/DVD en back-up-systemreparationsdisk?
Jeg har et OEM W7 installeret.
Jeg har tidligere benyttet mig af en DVD back updisk - og den crashede computeren. Men det er ikke den samme repDVD.
computeren. Derfor min ængstelse.

Jeg har i øvrigt en extern back up harddisk. Her står en række back up under WIN-PM2MCor04GJ - foruden altå Systemrep.DVD'en.
???
Mvh.
Frantz Felk

PS Computerens log over fejl kan ikke være til hjælp??
Avatar billede Frantz44 Nybegynder
10. marts 2014 - 20:42 #7
Hej igen Antlars.
I dit første svar anfører du til sidst 3 "gratis upload" programmer.
Jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg ikke fatter en brik af systemet, hvoraf noget er opsat efter datoorden og ikke alfabetisk.
??
Mvh.
Frantz Felk
Avatar billede Antlars Novice
10. marts 2014 - 21:31 #8
Hej.
Mener du ikke karise_larry i #3 ??
Jeg har ikke henvist til nogle gratis upload-programmer, da jeg er af den forvisning at absolut intet er gratis.
God fornøjelse.
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
11. marts 2014 - 01:00 #9
Hej Antlars,
Selvfølgelig - undskyld navneforvirringen mange gange!!
Jeg kan kun give dig ret, at der er stort set intet gratis på nettet - og de er blevet ualmindelig snu med at få prakket os deres produkter på.
Mvh,
Frantz Felk
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
11. marts 2014 - 01:21 #10
Hej Karise_Larry
Ja, der er noget forvirring i geledderne.
Under en fejlsøgning med Advanced System Care prof., fremkom der følgende fejlmelding, som måske kunne være til hjælp:

Sur13_Winfix.exe
Applicationerror: Exception:              2
                                      - Class:          EOLeSysError
                                      - message:    Klassen er ikke registeret, Class  ID(xxxxxxxcifrexxxx)

Under Procesdetaljer:          Antal sidefejl: 192.704 (!)

Ved downloads fremkommer der rigtig mange meldinger på
"Klassen ikke registreret"
Kunne disse oplysninger være til nogen hjælp?
Mvh.
Frantz Felk
11. marts 2014 - 06:02 #11
Prøv at køre #5 alligevel !!!
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
11. marts 2014 - 18:29 #12
Hej Larry.
Så lykkedes det med #5 og med følgende resultat:

Windows ressource-beskyttelse fandt beskadigede filer.
Ikke alle filer kunne repareres.
Flere oplysninger i CBS.log windir\Logs\CBS\CBS.log,
F.eks:  C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Men her får jeg et problem:
Som administrator viser kommandopromten: C:\Windows\system32>
Som bruger                                                              C:\Users\Frantz Felk>
Hvordan får jeg C:\      evt.med Windows?
Mvh.
11. marts 2014 - 20:36 #13
...Men her får jeg et problem:
Som administrator viser kommandopromten:
C:\Windows\system32>
Som Bruger
C:\Users\Frantz Felk> ...

Det er rigtigt nok !!!

#5 skal køres som Administrator ...

---
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
11. marts 2014 - 22:38 #14
Hej.
Sorry,
men hvordan får jeg  C:\  k.promten alene frem som administrator?????
Jeg kan IKKE få CBS.log windir\Logs\CBS\CBS.log
eller
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log aktiveret som administrator, idet kom.promten så altid viser C:\Windows\system32>
???????????
Mvh.
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
12. marts 2014 - 00:38 #15
PS Larry
Kan oplyse at jeg under Hændelsesegenskaber - har fundet fejl 1002
Den fejlmeldes konstant i loggen.
Fejl 1002 er  APPLICATION HANGING.
Jeg har kopieret fejlrapporten, men kan ikke se hvordan den vedhæftes her.

"Explorer.exe afbrød kommunikationen med Windows og blev afsluttet. Om muligt flere oplysninger i Løsningscenter.
Process-id 1744.
Programsti C:\Windows\explorer.exe"

+ starttidspunkt med en lang talkode + endnu en lang talkode.
Der står endvidere en masse på nettet om 1002 bl.a. %1til%2..
Nærmer vi os?
Mvh.
Frantz Felk
12. marts 2014 - 19:49 #16
(Jeg har ikke lige mere tid nu/i dag ..)
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
06. april 2014 - 16:23 #17
Lykkedes at få explorer op på skrivebordet, men desværre med meldingen "explorer (svarer ikke).
Har derfor åbnet en ny tråd: "Explorer (svarer ikke)"

Dette problem er ikke blevet løst.
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
03. maj 2014 - 14:45 #18
karise_larry

Ked af at du stoppede, men forståeligt nok.
Ønsker at give dig point (200)
04. maj 2014 - 10:16 #19
[Accepter] selv dit eget svar i #18 ...
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
04. maj 2014 - 14:47 #20
karise_larry
www.ballade.dk
200 point
05. maj 2014 - 06:42 #21
Ping...

(Så OK da ...)

Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
03. juni 2014 - 14:44 #22
Til Ping...
Jeg kan absolut ikke forstå ideen med de foreslåede 2 downloads?
De siger mig absolut intet i forhold til min pointgivning.

....FIND DOG PÅ EN LETTERE, LOGISK POINTGIVNING HER PÅ EXPERTEN.

Har opgivet at give point, men "IE (svarer ikke)" på skærmen er heller ikke blevet løst
Mvh.
04. juni 2014 - 22:43 #23
Hvad er det du ikke forstår i FILMEN her ->

www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo