Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
11. marts 2014 - 01:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes 3 efterladte genveje på skrivebordet?

Ved overgang til Wi-FI blev 3 ubemærkede genveje efterladt af det gamle kabelinternetprogram. De er nu umulige at fjerne. Prøver jeg, kortslutter de faktisk komputeren i deres søgen. Heller ikke under genveje er der nogen kontakt.
De registreres ikke af renseprogrammer.
Er der nogen, der kan foreslå en løsning.
På forhånd tak
Mvh.
Frantz Felk
11. marts 2014 - 06:04 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Ikke forstået ?

... De er nu umulige at fjerne. Prøver jeg, kortslutter de faktisk komputeren i deres søgen. Heller ikke under genveje er der nogen kontakt.... ?

Hvad 'hedder' disse genveje ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
11. marts 2014 - 10:51 #2
Prøv højreklik på ikonet.
Avatar billede Frantz44 Nybegynder
11. marts 2014 - 14:36 #3
Hej Larry.
Selvfølgelig:
OS er W7, fuldt opdateret.
De 3 inaktive, tilbageblevne ikon-genveje på skærmen er
IKN-2601HN-F1- genvej(1),-(2)og-(3).
Alle genveje til ovennævnte router fra Fullrate, da jeg havde kabelforbindelse, der så blev omstillet til Wi-Fi.
Jeg har prøvet at geninstallere routeren til kabel, men indtil videre uden held med at få forbindelse til ovennævnte genveje.
og
jeg har højreklikket på genvejs-ikonet. Skærmen viser så kun timeglasset, mens søgning efter det forsvundne program finder sted. Trykker jeg på musen endnu en gang bliver skærmbilledet helt "tåget" og Ikonet "Windows stifinder: "Windows forsøger at finde fejlen"  og 3 muligheder tilby............

..........HURRA - HURRA - PROBLEMET ER LØST!
Jeg højreklikkede på en af genvejene. og timeglasset viser sig.Jeg lader det blive stående.
Efter ca. 40-45 sekunder får jeg så pludselig en meddelelse om, at
IObit "Genvejsretter" (et program i AdvancedSystem Care, prof.)har opdaget genvejen på harddisken, og jeg kan SLETTE DEN med 1 enkelt tryk!!.
Samme procedure for de 2 andre genveje.
Det skal bemærkes at "genvejsretteren" ikke opdagede de 3 genveje ved standardscanningen.
Jeg er virkelig glad og vil samtidig takke jer begge for jeres engagement og venlighed.
Mvh.
Frantz Felk
Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
26. marts 2014 - 13:25 #4
Først en tak til de 2 personer, der prøvede at løse mit problem.
I mine forsøg på at løse problemet med de inaktive genveje på skrivebordet, fandt jeg selv løsningen med AdvancedSystem Care prof´s. "genvejsretter"-program.
Se mere herom i mit sidste svar: HURRA - HURRA.....
Mvh.
Frantz Felk