Avatar billede kontakten Praktikant
12. marts 2014 - 16:25 Der er 8 kommentarer

software til privat hjemmeside / uploade foto og tekst

Hej

Vi skal have oprettet en privat hjemmeside,
hvortil min familie og venner kan uploade foto og tekst samt tekstbeskeder.

Er der nogen der ved om der findes noget gratis software
som kan bruget til dette?

På forhånd tak :O)
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. marts 2014 - 16:50 #1
Der findes flere/mange, her er navn på et par stk.:
Kompozer , Expression.
Avatar billede kontakten Praktikant
12. marts 2014 - 19:37 #2
Hej

Tak for det. Er der et sted hvor der er muligt at se hvordan de endelige systemer se ud ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. marts 2014 - 20:20 #3
De kan frit downloades og prøves.
Hjemmesidens udseende formes af brugeren.
Jeg har brugt 'Front Page' til udformning af min hjemmeside, men det program kan man vist ikke få længere, - desværre.
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. marts 2014 - 20:27 #4
Nogle 'viderekomne'! hævder, at man skal begynde helt fra bunden med at lære HTML, i stedet for at 'hoppe over hvor gærdet er lavest' -
altså bruge et WYSIWYG-prg.
Avatar billede Jannickhess Professor
14. marts 2014 - 01:35 #5
Hejsa #3

Jeg bruger selv FrontPage stadig i dag.
Det er meget nemt, at bruge, men mon det ikke kan købes billigt brugt?

Men jeg bruger dog også wordpress, til fremstilling af en hjemmeside, med min mange gode ferieoplevelser.

JH
Avatar billede richardjensen Seniormester
14. marts 2014 - 21:53 #6
#Jeg har også stadig Front Page, men den bliver afvist kort efter start, - vistnok pgra Windows version.
Hvis en udgave ,der KAN køre Win 7/8 kan købes til rimelig pris,er jeg interesseret.
Avatar billede Jannickhess Professor
15. marts 2014 - 05:09 #7
Jeg spurte Microsoft.
Og fik tilsendt en, dog pga. at jeg havde en jeg ikke mere kunne bruge.

Ellers prøv, at brug wordpress

http://wp-danmark.dk/

JH
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. marts 2014 - 10:15 #8
#7 Måske skal jeg prøve Microsoft, - igen !
Indtil videre har jeg valgt Expression.